نزدیک به ۵ میلیون فرصت شغلی در آمریکا از بین می‌رود

بنا به اعلام انجمن ملی اقتصاد تجاری آمریکا، با افزایش نرخ بیکاری نزدیک به ۵ میلیون فرصت شغلی در این کشور از دست خواهد رفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، انجمن ملی اقتصاد تجاری آمریکا پیش بینی کرد نرخ بیکاری در این کشور در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ به ۱۲ افزایش یابد و بیش از ۴.۵ میلیون فرصت شغلی در بخش غیرکشاورزی از دست می‌رود.

در ماه مارس سال ۲۰۲۰ نرخ بیکاری در بازار کار آمریکا زیر ۴ درصد اعلام شد. با این حال همه گیری ویروس کرونا سبب افزایش نرخ بیکاری در این کشور طی ماه‌های آینده خواهد شد. ویروس کووید-۱۹ تاکنون جان بیش از ۱۶ هزار آمریکایی را گرفته است.

دولت آمریکا روز پنج‌شنبه اعلام کرد که طی سه هفته اخیر، ۱۷ میلیون آمریکایی برای دریافت مزایای بیکاری ثبت نام کرده‌اند و در واقع این تعداد به شمار افراد بیکار در آمریکا اضافه شده است.

اقتصاددانان آمریکایی معتقدند که بیکاری در آمریکا که با توجه به شیوع ویروس کرونا طی روز‌های اخیر افزایش یافته، در ماه آوریل به ۱۵ درصد یا حتی بیشتر هم خواهد رسید. با توجه به سرعتی که در افزایش شمار بیکاران وجود دارد، به نظر می‌رسد بدترین رکود تجاری و فعالیت‌های کسب‌وکار طی ۱۰۰ سال اخیر ثبت شود.

آمریکا در حال حاضر با بیش از ۴۶۸ هزار مبتلا به ویروس کرونا در صدر کشور‌های دنیا قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار