رئیس جمعیت هلال احمر: پویشی جدید برای کمک های معیشتی آغاز می شود

همتی گفت: هلال احمر تمرکز ویژه ای برای هدایت کمک‌ها و مشارکت‌های مردمی جهت حمایت از اقشار آسیب دیده از بحران کرونا دارد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اهتمام ویژه جمعیت هلال احمر به ساماندهی کمک‌های مردمی از ابتدای بحران کرونا تاکید کرد: جمعیت هلال احمر بر اساس قانون مدیریت بحران کشور نهاد متولی ساماندهی مشارکت‌های مردمی در بحران‌ها محسوب می‌شود و از همان ابتدای شروع بحران کرونا با هماهنگی موسسات خیریه و عام المنفعه و صدور مجوز برای ۲۷ نهاد مردمی دیگر بصورت جدی وارد این عرصه شد.

همتی از کمک ۲۲۰میلیارد ریالی مردم به جمعیت هلال احمر تاکنون خبر داد و اذعان داشت: نخستین مرحله از کمک‌های مردمی به دلیل ذات بحران کرونا به تامین وسایل بهداشتی و ضروری برای نقاط محروم و حاشیه‌ای اختصاص یافت و علاوه بر آن ۵۰۰ هزار نفر از بیماران خاص، صعب العلاج و سرطانی نیز تحت پوشش ارائه اقلام ضروری بهداشتی قرار گرفتند.

به گفته همتی، جمعیت هلال احمر در مرحله دوم برای کمک به تامین برخی از اقلام ضروری برای بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها اقدام به کمک برای تهیه دستگاه‌های ونتیلاتور (کمک تنفسی) کرد که در این مرحله نیز حدود صد دستگاه به ارزش تقریبی ۱۶۰ میلیارد ریال مورد تعهد قرار گرفت که از این میزان تاکنون ۵۲ دستگاه با کمک خیران و مشارکت‌های مردمی تامین شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر مرحله سوم ساماندهی مشارکت‌های مردمی را اقدام برای کمک‌های معیشتی به خانواده‌های آسیب دیده از بحران کرونا اعلام و تاکید کرد: تعداد زیادی از مردم از این بحران آسیب‌های اقتصادی دیده اند و جمعیت هلال احمر بنا دارد تا در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری بخشی از آن‌ها را که تحت پوشش نهاد‌های حمایتی دیگر از قبیل کمیته امداد و سازمان بهزیستی نیستند، مورد حمایت قرار دهد.

وی افزود: با توجه به فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری جمعیت هلال احمر همه ظرفیت‌های درونی و بیرونی را فعال کرده تا بااستفاده از منابع داخلی و کمک‌های مردمی چه در داخل و چه خارج از کشور بتواند بخشی از آسیب‌های معیشتی مردم نیازمند را جبران نماید. به همین منظور پویشی جدید از سوی این نهاد با همکاری موسسات خیریه و همه گروه‌های مرجع بزودی آغاز بکار می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد معززی
۱۴:۱۸ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام محتاج کمکم
آخرین اخبار