مصرف خون در لرستان کاهش ۳۵ درصدی داشته است

مدیرکل انتقال خون لرستان از کاهش ۳۵ درصدی مصرف خون در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، غلامرضا حامدی  مدیرکل انتقال خون لرستان گفت: از ابتدای شروع بیماری کرونا در لرستان (اول اسفند ماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین ماه ۹۹)، ۲۵۱۰ واحد خونگیری داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد کاهش اهدای خون را شاهد بودیم.

او ادامه داد: این درحالیست که با هماهنگی‌های لازم با معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان در ارتباط با اینکه جراحی‌هایی که اورژانسی نیست کنسل شود، حدود ۳۴ تا ۳۵ درصد کاهش مصرف خون را داشتیم.

حامدی با بیان اینکه فاصله ۵ درصدی بین خونگیری و مصرف در لرستان وجود دارد، افزود: با توجه به شیوع کرونا ویروس در استان نه تنها ساعات کاری پرسنل انتقال خون کاهش نیافته بلکه پایگاه‌های اصلی این سازمان نیز در روز‌های تعطیل در شهر‌های خرم آباد، بروجرد و الیگودرز به متقاضیان خدمات ارائه می‌دهند.

مدیرکل انتقال خون لرستان گفت: بخاطر رعایت حریم اجتماعی پرسنل را شیفت بندی کردیم تا سلامت اهدا کنندگان و پرسنل تامین و از تجمع غیر ضروری در این سازمان جلوگیری شود.

او اظهارداشت: اهدای خون امری غیرضروری نیست و اهدا کنندگان مستمر و افرادی که از سلامت کافی برخوردار هستند می‌توانند در ساعات اولیه روز که تجمع کمتر بوده به پایگاه‌های انتقال خون برای اهدا مراجعه کنند.

حامدی افزود: همه امکانات و تدابیر لازم در این سازمان اندیشیده شده و هیچ نگرانی بابت انتقال بیماری از طریق خون و فرآورده‌های خونی وجود ندارد و متقاضیان می‌توانند از به سایت سازمان انتقال خون استان مراجعه و زمان مشخصی را برای اهدا خون تعیین کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.