صالح: آمریکا با تهدید به خروج از افغانستان، درصدد امتیازگیری از دولت است

معاون اول اشرف غنی گفت: آمریکایی ها با توئیت‌ها و مصاحبه‌ها می‌خواهند روحیه ما را بشکنند تا ما سازشی را مخالف با قانون اساسی با گروه طالبان انجام دهیم که این اتفاق نخواهد افتاد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «امرالله صالح»، معاون اول اشرف غنی گزارش‌ها درباره خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان را رد کرد.

وی اظهار داشت: مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا با تهدید به خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان درصدد امتیازگیری از دولت و مردم افغانستان است.

امرالله صالح درباره  هشدار آمریکا برای کاهش کمک‌ها به افغانستان نیز گفت: آمریکایی ها با توئیت‌ها و مصاحبه‌ها می‌خواهند روحیه ما را بشکنند تا ما سازشی را مخالف با قانون اساسی با گروه طالبان انجام دهیم که این اتفاق نخواهد افتاد.

معاون اول اشرف غنی همچنین درباره مساله آزادی زندانیان گروه طالبان گفت: آزادی آنها نه برای تقویت جنگ، بلکه برای تقویت صلح در افغانستان است و اگر این اقدام جنگ را تقویت کند روند آزادی زندانیان طالبان  نه تنها توقف می‌شود بلکه طالبان تاوان آن را خواهد داد.

گفتنی است که دولت افغانستان اخیرا ۲۰۰ نفر از زندانیان طالبان را آزاد کرد اما گروه طالبان گفته است که زندانیان آزاد شده افراد این گروه نیستند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار