معاون اول تیم انتخاباتی اشرف غنی از ثبت بیش از ۳ هزار شکایت انتخاباتی خبر داد.

بیش از ۳ هزار شکایت انتخاباتی صبت کرده ایم/ در صورت بازشماری آرا رای ما افزایش خواهد یافتبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «امرالله صالح»، معاون اول تیم انتخاباتی اشرف غنی گفت: در صورت بازشماری آرا رای ما افزایش خواهد یافت.

وی اظهار داشت: ۸۶ هزار رای ‌قابل بازشماری بودند اما در جمع آرای معتبر حساب نشده‌ و کمیسیون مستقل انتخابات باید در این باره پاسخگو باشد.

امرالله صالح بیان داشت: بر اساس تخمین ما، رای تیم انتخاباتی «دولت ساز» ۵۵ درصد است و اگر بازشماری به صورت صحیح انجام شود رای ما ۴ درصد افزایش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: تیم انتخاباتی ما ۳ هزار و ۷۶۱ شکایت در مورد برگزاری انتخابات در کمیسیون شکایات ثبت کرده است. صالح همچنین  اضافه کرد که نتایج ولایت ننگرهار برای آنها غیر قابل قبول است.

وی در کنایه به نامزدهایی که رای پایینی در انتخابات داشتند گفت: خواهش ما از آنان این است که قبل از اتهام به ما، ثابت کنید که ۱۰۰ هزار شناسنامه که هنگام ثبت نام در انتخابات آورده بودید جعلی بود یا خیر؛ در انتخابات به حدی بودید که ۱۰۰ هزار رای نیاوردید، اکنون به جای کودتای نرم و ایجاد حکومت مشارکتی، دنبال ۱۰۰ هزار رای بگردید!

گفتنی است که کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان روز یکشنبه (۱ جدی/ دی ماه) نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری این کشور را پس از حدود سه ماه اعلام کرد.

بر این اساس، «اشرف غنى»، رئیس جمهور فعلی افغانستان با کسب ۹۲۳۸۶۳ رای معادل ۵۰.۶۴ درصد آرا در صدر ایستاده و عبدالله عبدالله با کسب ۷۲۰۹۹۰ رای معادل ۳۹.۵۲ درصد آرا در جایگاه دوم قرار گرفته است.

این نتایج ابتدایی است و نتایج نهایی پس از بررسی شکایت های انتخاباتی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.