ایجاد ۸ هزار شغل به همت کمیته امداد در استان کرمان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی( ره) استان کرمان با بیان اینکه تعهد پارسال کمیته امداد استان کرمان برای اشتغالزایی در استان، حدود ۴ هزار شغل بود، گفت: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته، این نهاد موفق به ایجاد حدود ۸ هزار شغل در استان شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یحیی صادقی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی( ره) استان کرمان در دیدار با سردار معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان به ظرفیت‌ها و ثروتمندی استان کرمان اشاره کرد و گفت: استان کرمان در برخی از شاخص‌ها در کشور و خاورمیانه دارای مقام برتر است و با وجود این ظرفیت‌ها متاسفانه آمار و فقر و محرومیت در این استان بالا است.

او بابیان اینکه ۱۲۰ هزار خانوار، تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند، بیان کرد: ۱۰۲ هزار خانوار از این تعداد، خانوار تحت حمایت مستمری‌بگیر این نهاد هستند.

صادقی به شناسایی، آنالیز و استعداد سنجی خانوار‌های تحت حمایت اشاره کرد و گفت: به دنبال این هستیم با استعداد سنجی خانوار‌های تحت حمایت، قدم‌های مهمی برای حل مشکلات آن‌ها برداریم.

صادقی بیان کرد: پارسال ۸۰ دستگاه تراکتور به مددجویان تحت حمایت جنوب کرمان واگذار شد که این تراکتور‌ها با تخفیف ویژه از کارخانه و بیمه پنج‌ساله تحویل مددجویان شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان محور اصلی کار در کمیته امداد را توانمندسازی خانواده‌ها و توجه به مقوله اشتغال مددجویان اعلام کرد و گفت: خوشبختانه کمیته امداد استان کرمان در کشور و استان از جایگاه خوبی به‌ویژه در حوزه اشتغال مددجویان و محرومان بهره‌مند است.

او تعهد پارسال کمیته امداد استان کرمان برای اشتغالزایی در استان را حدود ۴ هزار شغل دانست و  بیان کرد: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته، این نهاد موفق به ایجاد حدود ۸ هزار شغل در استان شد.

 صادقی افزود: مشاغلی که این نهاد اجرا می‌کند، مشاغل ارزان‌قیمت، مولد و پایدار هستند و در راستای اصل اقتصاد مقاومتی ایجاد می‌شوند.

او در پایان به همکاری شایسته دستگاه‌های اجرایی استان با برنامه‌های توانمندسازی و محرومیت‌زدایی کمیته امداد اشاره و از همکاری و همراهی مجموعه سپاه ثارالله استان با برنامه‌های این نهاد به‌ویژه در مناطق محروم، صعب‌العبور و دورافتاده قدردانی کرد و بر گسترش این همکاری در زمینه‌های مختلف محرومیت‌زدایی تاکید کرد.

سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این دیدار بابیان اینکه نگاه ما به مجموعه کمیته امداد نگاه حاکمیتی است و نهاد‌های حاکمیتی نگاهشان نگاه کلان به‌ نظام است، گفت: سه موضوع مردم، نظام و ولایت برای نهاد‌های حاکمیتی بسیار مهم هستند.

او بیان کرد: شما امدادگران کمیته امداد، ولی نعمتان اصلی انقلاب که محرومان و مستضعفان هستند را مدیریت می‌کنید.

معروفی بابیان اینکه نگاه شما امدادگران کمیته امداد و نگاه ما در خدمت به مردم، نگاه اعتقادی است نه نگاه سیاسی افزود: انقلاب اسلامی با مردم تعریف می‌شود و خدمت به محرومان از وظایف ما است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: در حوزه خدمات‌دهی، سپاه همچون سه راس یک مثلث نهادی مکتبی، انقلابی و مردمی است و در فلسفه مردمی، ما با کمیته امداد یکی هستیم و اگر نگاهمان را در قالب یک قرارگاه تجمیع کنیم، می‌توانیم به موفقیت‌هایی دست‌یابیم.

او اقدامات کمیته امداد در حوزه اشتغال را بسیار ارزشمند دانست و تصریح کرد: اقدام در حوزه اشتغال محرومان، یعنی: جنگ با فقر و جنگ با فقر، امید دادن به جامعه است.

سردار معروفی ادامه داد: در خدمات‌دهی نگاه ما نه قومی، نه مذهبی و نه سیاسی است؛ بلکه نگاه ما، نگاهی جامع با حفظ کرامت انسان‌ها است.

او بابیان اینکه ما به نوکری محرومان افتخار می‌کنیم، چون محرومان، ولی نعمتان ما هستند، تاکید کرد: بین سپاه و نهاد‌های حاکمیتی فاصله ای نمی‌بینیم و ما با همه توان در کنار شما امدادگران کمیته امداد آماده خدمت‌رسانی به مردم هستیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: باید در کنار یکدیگر و با کمک یکدیگر به مردم در زمینه‌های مختلف، به‌ویژه در زمینه ی اشتغال در راستای اقتصاد مقاومتی خدمت  و به سمت جهش تولید حرکت کنیم.

او افزود: در بحث حمایت از ایتام و اجرای پویش برای حمایت از ایتام با نام شهدای والامقام، می‌توان باعث پیوند بیشتر بین مردم با شهدا و همچنین فرزندان یتیم با شهدا شد.

سردار معروفی در پایان از آمادگی سپاه ثارالله استان کرمان برای همکاری در زمینه‌های مختلف، از جمله: اشتغال، مسکن، فرهنگی، اجتماعی و معیشت محرومان با کمیته امداد سخن گفت. 

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار