عبور از دوران سوگ را با همدلی و انتقال تجربیات، راحت‌تر و هموارتر کنید

عبور از دوران سوگ را با احساس همدلی بیشتر، درک شرایط و انتقال تجربیات، راحت‌تر و هموار‌تر کنید.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، شهین لنگری   کارشناس مسئول سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: فوت هر یک از اعضای خانواده خود به تنهایی شرایط سختی را به وجود می‌آورد، اما انسان‌ها بر اساس تجربه و ایجاد شرایط انتقال تجربیات و احساس درک متقابل می‌توانند عبور از دوران سوگ را هموارتر کنند.

شهین لنگری اظهار داشت: در شرایط قرنطینه با انجام کار‌های ساده می‌توان این حس را به صاحبان عزا القاء کرد که تنها نیستند، به طور مثال در این ایام با بردن غذای گرم برای سوگواران می‌توان التیام بخش روح و روان آن‌ها بود و احساس امنیت و‌حمایت در آن‌ها ایجاد کرد.

او بر تشکیل گروه‌های ختم مجازی اشاره و عنوان کرد: افراد به طور داوطلبانه جزئی از قرآن را انتخاب کرده و به منظور شادی روح اموات متعهد به خواندن آن می‌شوند، که این اقدام، مایه آرامش و نمادی از همدلی است.

لنگری اضافه کرد: با ارسال پیام‌ها و تماس‌ها شامل ابراز همدلی، یادآوری محاسن اخلاقی، پیام‌های محبت آمیز و مرور خاطرات فرد متوفی تا حدی می‌توان در آرامش و احساس امنیت سوگواران تاثیر گذار بود.

او با بیان این که هر فرد می‌تواند خلاقانه و با توجه به شناخت و تجربه خود از صاحب عزا اقداماتی را به منظور ابراز همدردی ارائه دهد، اظهار داشت: در شرایط کنونی، قرنطینه یک فاصله گذاری فیزیکی است، نه فاصله گذاری روابط اجتماعی، بنابراین باید سعی کنیم در این شرایط سخت این پیام را به همدیگر برسانیم که تنها نیستیم و در همه شرایط احساس هم را درک می‌کنیم.

انتهای پیام/ه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.