ثبت ۱۵۲۱ نمونه گیری در آزمایشگاه‌های تشخیصی کرونا در فارس

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ثبت هزار و ۵۲۱ نمونه گیری در آزمایشگاه‌های تشخیصی کرونا در استان خبر داد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در طی نشست‌های روزانه بررسی آخرین اقدامات مجموعه سلامت فارس برای مقابله با کرونا، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر بررسی راه اندازی و افزایش ظرفیت آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا در دیگر نقاط فارس و دانشگاه‌های کلان منطقه پنج کشور از سوی مسوولان دانشگاه تاکید کرد.

رییس دانشگاه با اشاره به آغاز گام دوم بسیج ملی مبارزه با بیماری کرونا و اجرای طرح دوم غربالگری در کشور، خواستار اجرای مصوبه‌های نشست ستاد مقابله با کووید_۱۹ در دانشگاه از سوی اعضای کارگروه‌های این ستاد شد.

مهرزاد لطفی با تاکید بر تلاش در پاسخگویی مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کرونا در کمترین زمان ممکن، از ثبت هزار و ۵۲۱ نمونه گیری در آزمایشگاه‌های تشخیصی کرونا در استان خبر داد و افزود: با بررسی تیم‌های اعزامی از دانشگاه برای بررسی امکان افزایش ظرفیت مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کرونا در استان، پوشش خدمت رسانی آزمایشگاه‌های تشخیصی کرونا در دانشگاه‌های کلان منطقه پنج کشور نیز در دستور کار قرار دارد.

او تاکید بر شیوه نامه‌های اجرایی لزوم استفاده وسایل حفاظتی کارکنان بهداشت و درمان در مراکز بهداشتی پُرخطر و بیمارستان‌ها و بررسی راه اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا در دیگر نقاط استان، از دیگر تاکید‌های رییس دانشگاه در این نشست بود.

بررسی عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کرونا و توزیع ماسک در استان نیز، دیگر محور این نشست بود.

عبدالرسول همتی معاونت بهداشت دانشگاه نیز از دیگر اعضای این نشست بود که از پیگیری بازرسان بهداشت در سطح استان برای پایش و جستجو برای شناسایی مبتلایان کرونا در شهرستان‌ها و قطع زنجیره انتقال این بیماری خبر داد و گفت: کنترل این بیماری در مراکز شیوع نظیر پمپ بنزین ها، نانوایی‌ها و مراکز تجمع پُر تردد در حال پیگیری است و تیم‌های بهداشتی به ضدعفونی کردن این مراکز می‌پردازند.

محمدرضا ادراکی رییس دانشکده پزشکی شیراز نیز در این نشست درباره اقدامات انجام شده در راستای آموزش اساتید و دانشجویان، توضیحاتی ارایه داد.

سید هدایت اله فقیه مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه نیز در این نشست از طراحی و راه اندازی سامانه‌ای ویژه پایش مبتلایان به کرونا در استان، خبر داد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.