صنعت ملیه در زنجان تقویت و توسعه پیدا می کند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان از برنامه‌ریزی برای صنعت ملیله سازی در سال ۹۹ خبر داد.

صنعت ملیه در زنجان تقویت و توسعه پیدا می کندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،امیر ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با اشاره به لزوم تقویت هرچه بیشتر هنر-صنعت ملیه در شهر زنجان گفت: توسعه هنر را به‌عنوان راهبرد اصلی اداره کل استان در شرایط کنونی انتخاب کرده‌ایم و در راستای تقویت همه‌جانبه آن اقدام خواهیم کرد.

ارجمند اظهار کرد: براساس این برنامه زمانبندی شده فعالیت‌های موثری برای معرفی و شناساندن شهر جهانی ملیله زنجان و این هنر انجام خواهد گرفت.

او گفت:فعالیت‌های ترویجی برای ملیله سازی از جمله فعالیت در فضای مجازی در قالب انتشار عکس، فیلم، مستند و کتاب از هنر ملیله سازی و هنرمندان این عرصه، حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی کوتاه و بلند مدت برای هنرآموزان و دور‌های تکمیل‌تر برای صنعت گران، تبادل حرفه‌ای با دانشگاه‌های داخل وخارج از کشور، استفاده از تجارت الکترونیک و بازار دیجیتالی در توسعه صادرات ملیله، برگزاری جشنواره‌ها و هفته‌های فرهنگی دو یا چندجانبه و حضور در رویداد‌های بین‌المللی مربوط به حوزه صنایع دستی، همکاری با بنگاه‌های بزرگ تجارت صنایع‌دستی کشور، توسعه کارگاه‌های تولیدی، حمایت همه جانبه از هنرمندان و صنعتگران از جمله برنامه‌های است که برای صنعت ملیله در زنجان در سال ۹۹ در نظر گرفته شده است.

او افزود:ثبت زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله نه تنها برای صنعتگران این شهر منشاء خیر و برکت بوده است بلکه هنر-صنعت ملیله سازی جایگاه مهمی در فرهنگ و هنر استان زنجان ایفا می­ کند و سالهاست که در ایجاد رضایتمندی گردشگران داخلی و خارجی نقش بسزایی دارد.

ارجمند تاکید کرد:ملیله کاری در زنجان هنر ظریف و اصیلی است که با ذوق و صبر هنرمندان همچنان در این دیار زنده است. این هنر در زنجان وام‌دار هنرمندانی است که با ابزار بسیار ابتدایی به خلق آثاری ارزشمند مبادرت ورزیده و گاه سوی چشمان خود را در این راه از دست داده اند.
 
او گفت :بازاریابی و تبلیغات و همچنین ارائه خلاقیت در حوزه صنایع دستی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما دراستان زنجان در حوزه ملیله است و در حال حاضر ۲۳۰ هنرمند در ۵۰ کارگاه در این زمینه فعالیت می‌کنند.

ایران با ثبت ۱۱ شهر و ۳ روستای جهانی، با مجموع ۱۴ عنوان شهر و روستای جهانی صنایع‌دستی، مقام نخست را در میان کشور‌های جهان دارد. 
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.