کرونا به فرهنگ و هنر کرمانشاه؛ ۱۲۲ میلیارد تومان خسارت زد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، خسارت ناشی از شیوع کرونا، به حوزه فرهنگی استان را تاکنون، بالغ بر ۱۲۲ میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه؛ از پیگیری خسارات اصحاب فرهنگ، هنر، نشر، سینما، رسانه، آموزشگاه‌ها، چاپ، موسسات، کانون‌ها و صنوف فرهنگی استان کرمانشاه خبر داد.

او گفت : خسارت اصحاب فرهنگ، نشر، هنر، سینما، رسانه، آموزشگاه ها، چاپ، موسسات، کانون‌ها و ... به دلیل شیوع ویروس کورنا در استان، مورد پیگیری جدی می‌باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: همان طوری که بخش‌های تولیدی و خدماتی کشور از تعطیلی ناشی از ویروس کرونا دچار خسارت شده‌اند، حوزه فرهنگ و هنر نیز متحمل آسیب‌هایی شده و تقریبا همه بخش‌های این حوزه از ابتدای شیوع ویروس، حدود ۲ ماه تعطیل شده است.

فاضلی افزود: اجرای موسیقی و تئاتر که در استان به شکل گسترده برگزار می‌شد، اکنون دچار مشکل شده و حتی تعدادی از هنرمندانی که فقط از طریق کار‌های هنری، چون اجرای موسیقی، تئاتر و امثال این‌ها امرار معاش می‌کردند، در بحران مالی به سر می‌برند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ادامه داد: همه بخش‌های فرهنگی کرمانشاه از جمله کانون‌های تبلیغاتی، چاپ، نشر، موسیقی، هنر‌های تجسمی، آموزشگاه‌ها و هنرستان‌ها تعطیل هستند؛ موسسات فرهنگی و هنری و موسسات قرآنی فعالیت نمی‌کنند و درآمدهایشان از این راه قطع شده است و در کنار آن، هزینه‌های اجاره و تعهدات نسبت به طرف‌های قرارداد نیز وجود دارد که در نهایت آسیب‌های زیادی را به بدنه فرهنگ استان وارد کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه افزود: بایستی شرایطی را فراهم کنیم تا هنرمندان در خانه با تولیدات هنری و فعالیت در فضای مجازی تا حدودی کمبود‌ها را جبران کنند؛ مسابقات و جشنواره‌های مختلف هنری به صورت اینترنتی برگزار شود و دولت نیز تسهیلات حمایتی برای این بخش درنظر گرفته است تا هنرمندان بتوانند با تولیدات هنری خود و انتشار در فضای مجازی، آرامش را به جامعه تزریق کنند.

او با اشاره به فعالیت اصحاب رسانه کرمانشاه گفت: پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌های استان در بخش‌های مختلف خبری دراین شرایط بحرانی، حاضر شده و در راه تهیه خبر و گزارش به منظور آگاه سازی مردم نسبت به مراقبت‌های بهداشتی اقدامات بسیاری را انجام می‌دهند.

بهرام فاضلی ضمن آرزوی سلامتی برای همه مردم و گذر از این بحران گفت: با پیگیری‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، خسارات وارده به حوزه فرهنگی استان، تاکنون بالغ بر ۱۲۲ میلیارد تومان برآورد شده است که با ادامه تعطیلی فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای استان یقینا این میزان خسارت، افزایش خواهد یافت .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار