ویروس کرونا؛ نماد غرب وحشی

آمریکا از همان زمان تأسیس تاکنون یک خصلت وحشی گری را در خود داشته است، در حالی که پس از اشغال سرزمین آمریکا، به این اشغالگری نام فتح بهشت گذاشتند!

ویروس کرونا؛ نماد غرب وحشیبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ویروس کرونا نماد غرب وحشیبه  ورود اروپایی‌ها به قاره آمریکا از همان آغاز، با خشونت و جنایت همراه بود، صاحبان و مالکان اصلی این سرزمین سرخپوستانی بودند که صد‌ها یا شاید هم هزاران سال بود در صلح و صفا در قاره آمریکا زندگی می‌کردند.

اما با ورود اشغالگران اروپایی به این قاره، سرخپوستان نابود شدند و اکنون، آمریکای شمالی به دو کشور آمریکا و کانادا تبدیل شده است.

از جامعه سرخپوستان در آمریکا اکنون چیزی باقی نمانده است، آن‌ها در جنگ‌های نابرابری که ارتش یانکی‌ها علیه مالکان اصلی آمریکا راه انداختند، قتل عام شدند، هر چند در فیلم‌های وسترنی که آمریکایی‌ها می‌ساختند، سرخپوستان را وحشی و جنایتکار جلوه می‌دادند و باعث می‌شدند تا افکار عمومی جهان نیز از این قوم نفرت پیدا کنند، در حالی که چنین نبود و جنایتکار اصلی، نیرو‌های مسلح آمریکایی بودند که علیه مردم سرخپوست جنایت می‌کردند.

کشور آمریکا تأسیس شد، مهاجران اروپایی نخستن مردمانی بودند که به سرزمین پا گذاشتند و پس از آن نیز دیگر جوامع راهی آمریکا شدند به هوای سرزمین موعود!

اکنون ۲۴۴ سال است که قاره آمریکای شمالی به اشغال در آمده است و افرادی در این سرزمین زندگی می‌کنند که با استعمار خود صاحبان اصلی این سرزمین را نابود کردند و با به دست آوردند قدرت، چشم طمع به دیگر کشور‌ها و جوامع دوختند.

اکنون که در سال ۲۰۲۰ قرار داریم، آمریکا در کارنامه سیاه خود هزاران عملکرد جنایتکارانه داردکه حتی درون این کشور نیز دیده می‌شود.

موسسه GVA (گان وایولنس آرشیو) سال ۲۰۱۳ تاسیس شد تا به صورت رایگان و آنلاین اطلاعات دقیقی درباره خشونت مربوط به اسلحه در آمریکا را منتشر کند.

این موسسه صحت اطلاعات جامع در مورد خشونت ناشی از اسلحه را در آمریکا جمع‌آوری و بررسی می‌کند و سپس آن را به صورت آنلاین پخش می‌کند.

بر اساس آمار‌هایی که این موسسه از سال ۲۰۱۴ منتشر کرده، از سال ۲۰۱۴ تا پایان سال ۲۰۱۹ بیش از ۸۷ هزار نفر در آمریکا در جریان حملات مسلحانه کشته شده اند که آمار بسیار بالایی است.

خشونت و جنایت علیه سیاه پوستان در آمریکا به شدت ادامه دارد، حتی پلیس این کشور نیز بدون دلیل اقدام به شلیک به سیاه پوستان و قتل آن‌ها می‌کند.

در جریان شیوع کرونا، اتفاقاتی در این کشور افتاد و همچنان نیز وجود دارد که باعث شد فرماندار ایلینوی آمریکا بگوید در اینجا غرب وحشی حاکم است!

غرب وحشی، توصیف ناشناخته‌ای نیست، آمریکایی‌ها در طول حیات خود سعی داشتند با بزک کردن جامعه بیمار خود، یک چهره زیبا و فریبنده از آن به افکار عمومی دنیا نشان دهند، چهره‌ای که به مرور زمان آرایش آن پاک شده و اکنون با شیوع یک ویروس مرگبار، بزک آمریکا کاملاً شسته شده و یک نمای واقعی از جامعه آمریکا به نمایش گذاشته شده است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی روز پنجشنبه به مناسبت میلاد حضرت مهدی (عج) در باره وضعیت آمریکا و غرب در شرایط شیوع ویروس کرونا فرمودند؛ متقابلاً، فرهنگ و تمدّن غربی هم محصول خودش را نشان داد؛ آنچه در کشور‌های غربی، در اروپا و آمریکا اتّفاق افتاد -که خب بعضی از آن‌ها را تلویزیون ما گفت، لکن بعضی از آن‌ها هم در تلویزیون گفته نمی‌شود و اطّلاعاتی است که به ما می‌رسد و ما می‌دانیم- محصول تربیت خود را نشان داد. یک دولتی ماسکِ متعلّق به یک دولت دیگر را، دستکشِ متعلّق به یک دولت دیگر را سرِ راه مصادره کند و به طرف خودش ببرد که این در مورد چند دولت در اروپا و در آمریکا اتّفاق افتاد. یا مردم هر روز در ظرف مدّت کوتاهی، در ظرف یک ساعت یا دو ساعت فروشگاه‌ها را تخلیه کنند، حرص بزنند برای خرید بیشتر که بروند یخچال‌ها و فریزر‌های خانه‌ی خودشان را پُر کنند و دکّان‌ها خالی بشود که قفسه‌های خالی را در تلویزیون‌های دنیا نشان دادند و تلویزیون ما هم از آن‌ها نقل کرد؛ یا کسانی برای چند دستمال توالت به جان هم بیفتند، یا کسانی برای خرید اسلحه صف بکشند، نشان داد که مردم صف کشیده‌اند بروند اسلحه بخرند، چون احساس خطر می‌کنند در این ایّام که باید اسلحه داشته باشند؛ یا برای بیمار‌ها اولویّت قائل بشوند، بیمار پیر را معالجه نکنند؛ می‌گوید لزومی ندارد ما زحمت بکشیم و با این محدودیّت، بیمار پیر و از کارافتاده و دچار مشکلات اساسی را معالجه کنیم؛ این‌ها حوادثی است که در آنجا اتّفاق افتاده. بعضی‌ها از ترس کرونا خودکشی کرده‌اند، از ترس مرگ خودکشی کرده‌اند؛ این‌ها رفتار‌هایی است که برخی از ملّتهای غربی از خودشان نشان داده‌اند. این البتّه نتیجه‌ی منطقی و طبیعی فلسفه‌ی حاکم بر تمدّن غربی است؛ [یعنی]فلسفه‌ی فردگرایی، فلسفه‌ی مادّیگری، فلسفه‌های غالباً بی‌خدایی که اگر اعتقادی هم به خدا هست، آن اعتقاد توحیدی صحیحِ عمیقِ معرفت‌زا نیست. این هم یک مسئله است.

من اینجا این را هم عرض بکنم که یکی از سناتور‌های غربی در همین چند روز گفته بود که غربِ وحشی زنده شده؛ این حرف آن‌ها است. وقتی که ما میگوییم در غرب یک روح وحشی‌گری وجود دارد که با ظاهر آراسته و ادکلن‌زده و کراوات‌بسته‌اش منافاتی ندارد، بعضی‌ها تعجّب میکنند و انکار میکنند؛ این را حالا خودشان میگویند که این، نماد زنده شدن غربِ وحشی است.»

تنها کافی است رفتار جوامع غربی با بیماری ویروس کرونا را با جامعه‌ای مانند ایران اسلامی مقایسه کرد، آنگاه تفاوت‌های عمیق در نوع رفتار‌ها آشکارتر خواهد شد.

اکنون رفتاری که مردم ایران از خود نشان داده‌اند، به مانند دوران دفاع مقدس است، زمانی که ارتش عراق در دوران صدام از سلاح شیمیایی استفاده می‌کرد، رزمندگان ماسک ضد شیمیایی خود را به هم رزمی می‌دادند که ماسک نداشت و این روحیه ایثار را نمی‌توان در جایی آن هم غرب پیدا کرد.

رفتار‌هایی که در برخی کشور‌های غربی به ویژه آمریکا دیده می‌شود، حاصل نوع حکومتی است که بر اساس سیاست‌های لیبرال سرمایه داری بنا نهاده شده است.

مادیگرایی صرف و دنیا طلبی و دنیا دوستی باعث می‌شود تا مردم یک جامعه رفتار‌هایی از خود بروز بدهند که بویی از اخلاق و انسانیت نبرده است. حاصل ۲۴۴ سال حکومتی که تنها روح وحشیگری را در میان مردم خود رواج داده، با یک ویروس بیرون می‌زند و نشان می‌دهد که آمریکا بر روس صورت خود یک آرایش غلیظ دارد؛ و این تنها اتفاقی نیست که از سوی آمریکا و آمریکایی‌ها سر می‌زند، بلکه دولتمردان آمریکا وحشیگری‌های خود را علیه دیگر جوامع نیز انجام می‌دهند.

قتل عام مردم بی دفاع ویتنام به دست ارتش آمریکا، که از سال ۱۹۵۵ تا سال ۱۹۷۵ ادامه داشت و در آن صد‌ها هزار نفر از مردم این کشور به دست ارتش آمریکا قتل عام شدند و بمب‌های شیمیایی هنوز هم تبعات و اثر خود را بر مردم این کشور می‌گذارد؛ و این تنها یک نمونه از وحشیگری‌های غرب وحشی علیه انسان و انسانیت است و اگر بخواهیم به مواد دیگر نیز اشاره کنیم، نمونه‌های بسیاری وجود دارد از جمله افغانستان، عراق، سوریه کره، یمن و بسیاری کشور‌های دیگر که زخم عمیق وحشیگری‌های آمریکا بر تن آن‌ها دیده می‌شود.

ایران بیش از ۴۰ سال است که با وحشیگری‌های آمریکا مواجه است و اکنون با شیوع ویروس «کرونا» در جهان جلوه دیگری از غرب وحشی به نمایش در آمده است.

در شرایطی که ایران در تحریم‌های اقتصادی غیر قانونی آمریکا است، این رژیم از ارسال کمک‌های پزشکی و دارویی ممانعت می‌کند و حتی با پرداخت وام صندوق بین المللی پول به ایران نیز مخالف است. با این وجود جمهوری اسلامی ایران توانسته است بحران کرونا را مدیریت کند و حتی بهتر از آمریکا که خود را ابرقدرت جهان می‌داند، از پس این بیماری برآید.

وحشی‌گری در درون جامعه آمریکا، وجود داشته و اکنون به خاطر یک ویروس، وحشی‌تر شده است. تنها راه نجاتی که مردم جوامع غربی باقی مانده، بازگشت به فطرت انسانی است، بازگشت به معنویت الهی است و این تغییر می‌تواند جامعه فرو رفته در منجلاب مادیگرایی غرب و آمریکا را نجات دهد.

ویروس کرونا هم یکی از سلاح‌های غرب وحشی است که جامعه غربی را نیز دچار خود کرده، آیا این ویروس می‌تواند جامعه غرب را نجات دهد یا آن را به نابودی خواهد کشاند؟!

منبع: میزان

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.