راه اندازی آزمایشگاه تشخیص مولکولی کووید ۱۹ در جهرم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: آزمایشگاه تشخیص مولکولی کووید ۱۹ جهرم کار خود را آغاز کرد.

محمد رحمانیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت: آزمایشگاه تشخیص مولکولی کووید ۱۹ دانشگاه کار خود را از هفته گذشته آغاز کرده است و کیفیت این آزمایشگاه مورد تایید انستیتو پاستور ایران قرار گرفته و دارای تجهیزات استاندارد تشخیصی است.

او اظهار داشت: با راه اندازی این آزمایشگاه، نیازمندی دانشگاه برای ارسال نمونه‌ها به مرکز استان کم‌تر می‌شود. همچنین تشخیص نمونه‌ها با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

 رحمانیان گفت: کیت‌های مورد نیاز آزمایشگاه توسط انستیتو پاستور تهیه و برای ما ارسال می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم در ادامه بیان کرد: این آزمایشگاه از سوی مسئول امور آزمایشگاه‌های استان فارس مورد بازدید و تایید قرار گرفته است.

رحمانیان تاکید کرد: فعالیت‌های این آزمایشگاه تنها به بحران کرونا محدود نمی‌شود و فعالیت‌های خود را به عنوان مرکز مطالعات تشخیص مولکولی ادامه خواهد داد.

او بیان کرد: آزمایشگاه مطالعات تشخیص مولکولی کووید ۱۹ دانشگاه در چهار شیفت صبح، ظهر، عصر و شب با ۸ پرسنل مشغول به فعالیت است.

گفتنی است آزمایشگاه تشخیص مولکولی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی جهرم با همکاری معاونت‌های آموزشی، تحقیقات و فناوری این دانشگاه شروع به کار کرده است.

ویروس کرونا با عنوان رسمی «کووید-۱۹» از دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هووی چین شیوع یافت.

ویروس کرونا همانند بسیاری از ویروس‌های دیگر بدنه‌ای از جنس لیپید (نوعی ازچربی طبیعی) دارد که با مواد شوینده از بین می‌رود. برای همین شستن دست و صورت و وسایل با مواد شوینده مثل صابون و یا مواد ضد عفونی کننده، ویروس را از بین می‌برد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار