معاون نظارت، بازرسی سازمان صمت استان سمنان

اصناف متخلف استان سمنان ۲۶۵ میلیارد ریال جریمه شدند

مهدی یحیایی گفت: میزان جریمه واحد‌های صنفی متخلف استان سمنان در سال ۹۸ بیش از ۲۶۵ میلیارد و ۳۱۶ میلیون ریال بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی یحیایی معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: میزان جریمه واحد‌های صنفی متخلف سال ۹۸ بیش از ۲۶۵ میلیارد و ۳۱۶ میلیون ریال بود که در مقایسه با سال قبل از آن ۱۲ درصد افزایش داشت.

او اظهار داشت: ۵۹ هزار و ۶۱۳ مورد بازرسی از صنوف این استان سال ۹۸ در قالب طرح‌های مختلف انجام شد.

 معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بیان کرد: این بازرسی‌ها با هدف پایش وضعیت بازار کالا و خدمات به ویژه کالا‌های اولویت‌دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان سمنان و نیز جلوگیری از هرگونه افزایش بی‌رویه قیمت‌ها انجام شد.

مهدی یحیایی ادامه داد: سال گذشته، پنج هزار و ۱۸۱ مورد تخلف از واحد‌های صنفی متخلف استان ثبت و محرز شد.

او تصریح کرد: بازرسی‌ها به صورت مستمر و روزانه از واحد‌های صنفی و عرضه انجام شد و چهار هزار و ۳۹۹ مورد پرونده تخلف تشکیل شد و در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۷ از نظر تعداد تخلف ۴۱ درصد و از نظر تعداد پرونده تشکیل شده ۴۴ درصد افزایش داشت.

معاون نظارت، بازرسی سازمان صمت استان سمنان بیان کرد: این تخلفات شامل گران‌فروشی، کم فروشی، درج نکردن قیمت و نصب نکردن نرخ‌نامه، ارائه ندادن فاکتور و عرضه، فروش و نگهداری کالای قاچاق به ارزش ریالی بیش از ۲۶۵ میلیارد و ۳۱۶ میلیون ریال بود که در مقایسه با سال قبل از آن حدود ۱۳ درصد افزایش داشت.

یحیایی یادآور شد: رصد و پایش مستمر بازار، کنترل قیمت‌ها، نظارت بر توزیع کالا و نحوه عرضه خدمات برای امیدآفرینی، اعتمادبخشی، رفع دغدغه‌های مردم در تامین مایحتاج روزمره زندگی و تهیه کالا‌های اساسی و نیز پر بودن انبار‌های راهبردی انجام می‌شود.

امسال نیز ۲۴۰ واحد صنفی غیرضروری استان سمنان به دلیل بی‌توجهی به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و رعایت نکردن طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا ۱۹ فروردین ۹۹ پلمب شد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار