مدیر کل کتابخانه‌های عمومی فارس در نخستن جلسه مسئولان کتابخانه‌های عمومی استان، تأکید کرد: از فرصت خانه‌نشینی برای ترویج کتابخوانی بهره ببریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، نخستین جلسه شورای اداری کتابخانه های عمومی استان در سال جاری ظهر یکشنبه با حضور مدیرکل، معاونین و کارشناسان اداره کل و رؤسای ادارات کتابخانه های عمومی شهرستان‌ها به صورت آنلاین برگزار شد.

او تأکید بر تداوم فعالیت‌های فرهنگی و کتابخوانی علیرغم تعطیلی فیزیکی کتابخانه ها و جلب مشارکت حداکثری در برنامه‌های کتابخوانی به ویژه دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی و مسابقه مرا بخوان موضوع این نشست بود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس با اشاره به اینکه در حال حاضر کشور در شرایط بحران است، عنوان کرد: کتابخانه های عمومی پایگاه مهم فرهنگی و اجتماعی کشور است و کتابداران، علاوه بر مسئولیت اداری و شغلی، مسئولیتی اجتماعی دارند و آن هم تلاش برای تشویق به خانه نشینی مردم است.

روح الله منوچهری با عنوان اینکه فعالیت‌های کتابداری تعطیل نیست، اضافه کرد: باید در این روزها برای اوقات فراعت مردم برنامه ریزی بیشتری داشته باشیم.

او افزود: از ابتدای شیوع عوامل بیماری زای کرونا، کتابخانه ها علی رغم تعطیلی فیزیکی، فعالیت‌های خود را در فضای مجازی در پیش گرفتند که حاصل آن اجرای مسابقات فرهنگی و کتابخوانی برای ایام تعطیلی مردم بود؛ این برنامه‌ها در سطح ملی، استانی و کتابخانه ای در حال اجراست.

منوچهری دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی را مهم‌ترین اقدام فرهنگی کتابخانه های عمومی دانست و اضافه کرد: این مسابقه بر اساس شرایط موجود به صورت الکترونیک آغاز شده و فرصت خوبی برای دعوت مردم به مطالعه کتاب‌های ارزشمند و توسل به ائمه اطهار (ع) است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس در ادامه از ادارات شهرستان‌ها و کتابداران استان خواست که فعالیت‌های فرهنگی خود را تداوم بخشیده و از ظرفیت فضای مجازی برای ترویج کتابخوانی استفاده کنند.

او همچنین یادآوری کرد: فعالیت کتابداران و کتابخانه های عمومی در حوزه مقابله با کرونا و ایجاد سرگرمی‌های مفید برای مردم رصد و ارزیابی می‌شود و از خدمات کتابدارانی که در این ایام بحران جهانی، چراغ کتابخوانی را روشن نگه داشته‌اند، قدردانی خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار