جمعی ازبانوان بسیجی گیلان در طرح جهادی به بیماران و نیازمندان خون اهدا کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، بابک پاکدل خوش‌اخلاق مدیرکل انتقال خون گیلان با اشاره به نیاز روزانه و همیشگی این سازمان و بیماران به گروه‌های خونی گفت: درحال حاضر حدود هزار بیمار تالاسمی در گیلان داریم که نیازمند ۲ بار تزریق خون سالم در ماه هستند.

او با بیان اینکه، روزانه نیازمند حداقل ۲۵۰ کیسه خون سالم هستیم، افزود: بیماران ترومایی و بیماران دیالیزی از جمله بیمارانی هستند که نیازمند فرآورده‌های خونی بوده و همچنین بیمارانی که نیازمند تزریق پلاکت هستند و سازمان انتقال خون نیز تعهد دارد که برای این بیماران خون تازه، کافی و سالم تهیه کند.

مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: با توجه به رعایت اصول خود مراقبتی و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی از تمام اهدا کنندگان دعوت می‌کنیم که در سازمان حضور پیدا کنند و بیماران را با اهدای خون خود یاری کنند.

بابک پاکدل خوش‌اخلاق با بیان اینکه، فرآیند خون گیری در مراکز انتقال خون با رعایت استاندارد‌ها و با دقت انجام می‌شود، افزود: اهدا کنندگان اطمینان خاطر داشته باشند که با توجه به رعایت استاندارد‌های لازم و اصول بهداشتی در این سازمان به ویروس کرونا مبتلا نخواهند شد.

مینا کرم‌بیجاری مسئول بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان با اشاره به طرح جهادی اهدای خون بانوان بسیجی گیلان گفت: از ۱۸ فروردین ماه بانوان بسیجی با مشارکت در این طرح و با اهدای خون خود زندگی دوباره به بیماران ببخشند وبا بیماران و کادر درمان همدل شوند.

او در پایان تصریح کرد: طرح طرح جهادی اهدای خون بانوان بسیجی گیلان با توجه به نیاز مبرم بیماران به گروه‌های خونی از تاریخ ۱۸ تا ۲۵ فروردین ماه در ۸ شهرستان گیلان اجرا می‌شود.

 

انتهای پیام / ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.