الزهار: در مسأله تبادل اسرا، به دنبال توهمات نیستیم

محمود الزهار از رهبران حماس اعلام کرد در مسأله تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی به دنبال مسائل غیر واقعی نخواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، محمود الزهار، از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در سخنانی گفت: ما به دنبال تخیلات در زمبنه مذاکره تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی نیستیم.

وی در ادامه افزود: فشار‌هایی روانی بر خانواده‌های اسرای فلسطینی وجود دارد تا بر طرف مذاکره کننده فلسطینی به منظور اعطای امتیاز فشار آورند.

او همچنین از وجود برخی موانع در این زمینه خبر داد و اعلام کرد هنگامی که معامله تبادل اسرا نهایی شود، اطلاع رسانی خواهد شد.

محمود الزهار در ادامه به شبکه خبری المیادین گفت: در مسأله تبادل اسرا، طرف مصری نقش میانجی را بر عهده دارد. او همچنین بر لزوم دریافت ضمانت‌هایی برای اینکه اسرای آزاده، بار دیگر بازداشت نخواهد شد، تأکید کرد.

محمود الزهار همچنین مسأله ویروس جدید کرونا را یکی از عوامل مهم در زمینه پرونده اشغالگری رژیم صهیونیستی و ومقاومت فلسطین عنوان کرد. او گفت رژیم صهیونیستی با آزادی اسرای مسن و بیماران موافقت کرده است.

پیشتر برخی رسانه‌های عربی به نقل از منابع مصری گزارش داده بودند رژیم صهیونیستی آمادگی خود را برای مبادله اسرا اعلام کرده است. بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی بوسیله یک میانجی مصری، پیام خود مبنی بر شروطی را برای مبادله اسرا به جنبش حماس اعلام کرده است. براین اساس، یکی از شروط این است که حماس، اطلاعاتی درباره اسرای این رژیم و وضعیت آن‌ها ارائه دهد تا گام‌های نخست برای آزادی اسرای بیمار و کهنسال برداشته شود.

همچنین در این پیام، رژیم صهیونیستی جزئیاتی را درباره آزادی شماری از زنان اسیر در مرحله بعد اعلام کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار