گزارش/

نرخ اقلام اساسی ماه رمضان مشخص شد/ انحصار لیمو ترش توسط ۵ نفر!

نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان مسئولان ستاد تنظیم بازار را برآن داشت که قیمت اقلام اساسی این ماه را مصوب کنند.

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با وجود آنکه کمتر از ۲ هفته به آغاز ماه مبارک رمضان زمان باقی است، مسئولان ستاد تنظیم بازار با اتخاذ برخی تدابیر به دنبال آرامش اقلام اساسی در این ایام هستند، چرا که با بهبود تقاضای نسبی برای خرید حبوبات، میوه، گوشت، مرغ و برنج بازار دچار التهاب می‌شود.

بررسی‌ها از سطح بازار نشان می‌دهد که قیمت برنج، حبوبات، قند و شکر، گوشت قرمز و مرغ با روند صعودی در بازار روبروست که هر یک از مسئولان دلایل خاص خود را برای این گرانی‌ها مطرح می‌کنند. این در حالی است که دبیر ستاد تنظیم بازار معتقد است کمبودی در عرضه کالا‌های اساسی وجود ندارد که بر التهاب قیمت در بازار ماه رمضان دامن بزند که با این وجود انتظار می‌رود آب از آب تکان نخورد.

با وجود آنکه ماه رمضان امسال به سبب شیوع بیماری کرونا متفاوت از سال‌های گذشته است و دیگر خبری از ضیافت مهمانی ماه خدا نیست، انتظار می‌رود که با اعمال نظارت دقیق بر بازار از سودجویی عوامل واسطه و دلال جلوگیری شود چرا که به سبب گسترش این مهمان ناخوانده وضعیت همانند سال‌های گذشته نیست که مسئولان امر فزونی تقاضا بر عرضه را عامل اصلی التهاب قیمت در بازار اعلام کنند. حال به سراغ مسئولان ذی ربط می‌رویم تا از آخرین وضعیت بازار اقلام‌اساسی در آستانه ماه مبارک رمضان با خبر شویم:

ثبات قیمت گوشت و مرغ در ماه رمضان

رضا سالمی مدیر کل پشتیبانی امور دام استان تهران در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه گوشت مرغ و قرمز در ماه مبارک رمضان نداریم، اظهار کرد: در آستانه ماه مبارک رمضان از نظر تامین گوشت قرمز و گوشت مرغ کمبودی نداریم و توزیع این اقلام متناسب با تقاضا صورت می گیرد.

وی قیمت هر کیلو گوشت گوساله منجمد برای مصرف کننده را ۴۰ هزار تومان و مرغ ۱۲ هزار تومان اعلام کرد.

سالمی در پایان با اشاره به اینکه گوشت مرغ و گوشت قرمز به وفور در بازار عرضه می شود، تصریح کرد: با توجه به شرایط مساعد عرضه و ذخیره سازی، هیچ گونه افزایش قیمتی در ماه رمضان نخواهیم داشت.

بازار مرغ ماه رمضان به سیاست های دولت بستگی دارد/ نرخ واقعی هر کیلو مرغ گرم ۱۴ هزار تومان

عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش‌ ۷۰۰ تومانی نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۷ هزار و ۷۰۰ تا ۷ هزار و ۸۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ها ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۱۲ هزار تومان است.

وی افزود: با توجه به گسترش ویروس کرونا، سرانه مصرف مرغ به سبب تعطیلی رستوران ها، لغو سفر و قرنطینه خانگی کاهش چشمگیری داشت که این امر موجب شد مرغ کمتر از نرخ مصوب در بازار عرضه شود.

حجت ادامه داد: اگر اقدامات دولت ظرف چند روز آینده به افزایش‌ نرخ مرغ کمک‌کند، مشکلی از حیث عرضه و قیمت در ماه رمضان‌ نخواهیم داشت.

این مقام مسئول نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۹ هزار و ۵۰۰ تا ۱۰ هزار تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ها را ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۴ هزار تومان اعلام کرد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: اگر اقدامات دولت از قبیل خرید تضمینی مرغ و کاهش تعرفه صادرات منجر به افزایش قیمت مرغ در بازار شود، مرغداران اقدام‌ به جوجه ریزی خواهند کرد، در غیر این صورت تمایلی به امر جوجه ریزی واحدهای خود ندارند که این امر منجر به کمبود عرضه و تنش قیمت مرغ در ماه رمضان‌ می شود.

بازار گوشت گوسفندی راکد است/ قیمت هر کیلو شقه گوسفندی ۱۱۵ هزار تومان

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات نرخ گوشت در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۱۰۰ هزار تا ۱۰۵ هزار تومان به مغازه دار و با احتساب ۱۰ درصد سود معادل ۱۱۰ هزار تا ۱۱۵ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می شود.

وی با اشاره به اینکه بازار گوشت راکد است، افزود: هم اکنون بسیاری از مغازه داران به سبب نبود تقاضا با مشکلات متعددی رو به رو هستند.

ملکی ادامه داد: با توجه به عرضه بره های نو به بازار و تعطیلی بسیاری از مغازه ها ناشی از گسترش ویروس کرونا پیش بینی می شود که نوسان خاصی در بازار اتفاق نیفتد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه دام زنده نداریم، بیان کرد: قیمت کنونی هر کیلو دام زنده در میادین تهران ۴۶ هزار تومان بوده که نسبت به هفته قبل تفاوتی نداشته است.

مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با انتقاد از افزایش چشمگیر قیمت لیموترش و لیموشیرین و انحصار چند نفر (۵نفر) در بازار اظهار کرد: علی رغم ذخیره ۳ هزار تن لیموترش و لیموشیرین در سردخانه ها، اما به سبب سودجویی تعداد معدود دلالان شاهد رشد چشمگیر قیمت در بازار هستیم.

وی افزود: هم اکنون قیمت هر کیلو لیموشیرین در میدان مرکزی ۲۵ تا ۲۷ هزار تومان و لیموترش ۲۷ هزار تومان است که در خرده فروشی ها بالای ۳۰ هزار تومان عرضه می شود، در حالی که قیمت تمام شده آن ۵ تا ۷ هزار تومان است.

این مقام مسئول ادامه داد: با وجود ممنوعیت صادرات لیموترش و لیموشیرین، اما محصول در سردخانه و انبارها ذخیره شده و به هیچ عنوان به میدان حمل نمی شود.

دارایی نژاد از کاهش قیمت موز در بازار خبر داد و گفت: قیمت کنونی هر کیلو موز هندی ۱۵ هزار تومان و موز اکوادور ۱۸ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان‌ مرکزی میوه و تره بار با بیان اینکه قیمت پیاز و سیب زمینی در بازار افت چشمگیری داشته است، گفت: در حال حاضر هر کیلو پیاز با نرخ ۳ هزار تا ۵ هزار تومان و سیب زمینی ۳ هزار تا ۴ هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار عرضه می شود.

وی قیمت میوه و صیفی در بازار را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به فراوانی تولید و عرضه نوسانی در قیمت هیچ یک از اقلام نداریم.

کمبودی در عرضه اقلام اساسی نداریم

قاسمعلی حسنی دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه اقلام اساسی نداریم، اظهار کرد: در حال حاضر به اندازه مصرف ۱.۵ سال کشور برنج در گمرکات کشور وجود دارد و تنها بحث چانه زنی با بانک مرکزی برای تخصیص ارز مطرح است و جای هیچ گونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: با توجه به آنکه فصل بهار و تابستان زمان برداشت محصول است، کمبودی در عرضه مواد غذایی نداریم.

حسنی درباره تاثیر شیوع بحران کرونا بر وضعیت اقلام اساسی بیان کرد: با توجه به فراوانی کالا، کمبودی در عرضه هیچ یک از اقلام‌ اساسی وجود ندارد و تنها ممکن است به سبب شیوع این ویروس سو استفاده و گران فروشی اتفاق بیفتد.

دبیر کل اتحادیه بنکداران مواد غذایی با اشاره به اینکه عرضه اقلام اساسی بیش از تقاضاست، گفت: بخش خصوصی در خصوص واردات شکر نقشی ندارد و به همین خاطر اختلاف شکر مصوب با بازار آزاد بسیار بالاست.

وی با اشاره به اینکه بازار اقلام اساسی راکد است، بیان کرد: اگرچه تمامی واحدها بدون تعطیلی به فعالیت خود ادامه می دهند، اما تقاضایی برای خرید در بازار وجود ندارد.

به گفته حسنی، با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه، مالیات، بیمه، حقوق کارگری ک هزینه حمل و نقل به طور متوسط قیمت تمام شده کالا ۲۴ تا ۲۵ درصد افزایش می یابد.

نوسان جزئی قیمت زعفران در ماه رمضان/ حداکثر قیمت هر کیلو طلای سرخ ۱۰ میلیون تومان

علی حسینی عضو شورای ملی زعفران در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه بازار زعفران در رکود و سکوت به سر می برد، اظهار کرد: هم اکنون حداقل قیمت هر کیلو زعفران ۶ میلیون تومان و حداکثر ۱۰ میلیون تومان است.

وی افزود: با توجه به گسترش ویروس کرونا و تعطیلی کشورهای عمده خریدار، چشم انداز روشنی پیش روی بازار زعفران طی روزهای آتی نیست.
 
حسینی با اشاره به اینکه زعفران کالای صادراتی به شمار می رود، بیان کرد: با توجه به آنکه کشورهای خریدار گرفتار کرونا هستند، از این رو با استمرار روند بیماری بازار زعفران تعریفی ندارد.

عضو شورای ملی زعفران درباره آینده بازار زعفران در آستانه ماه مبارک رمضان گفت: با توجه به روند فعلی عرضه و تقاضا پیش بینی می شود که قیمت زعفران در ماه رمضان نوسان جزئی یابد چرا که کشورهای منطقه که عمده خریداران ما به شمار می روند، فعال نیستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شب خيز
۱۹:۲۱ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
نرخ زعفران كيلويى ١٠ مليون همين حالا عد ١ را به ١١٢٢٣٣٤٤٥٥٦٦٧٧٨٨٩٩ پيامك بفرستيد يك كيلو زعفران با حمل رايگان درب منزل تحويل بگيريد نيم گيلو پياز هم هديه دريافت نماييد
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۳:۱۲ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
شعار شعار شعار
ما قیمت ها را ثابت نگهه میداریم
شیب ملایم
مهار تورم
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۲:۰۱ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
بسه دیگه یکم به این شعار هایی که خودتون میدین عمل کنین.
Iran (Islamic Republic of)
افسانه سرخ رودى
۱۱:۰۷ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
بله كم بودى در عرضه كالاهاى اساسى نداريم ولى پر بودى در افسار گسيختگى در قيمت ها داریم
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۰:۵۳ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
به نطر بنده ما از تعزیرات حتی ت خالی هم نداریم این همه ادم حقوق بگیر دولت داره۰۰۰ دست یک چهارم از اقایون یک دفترو دستک بدید بگو برو تو بازار نون خودت حلال کن
ااگه تونست قیمت کنترل کنه نمیخاد کم کنه ۰۰۰ واقعا جواب این همه خوبی مردم چطور باید بدید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۵۱ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
آقا میشه مسوولين لطف کنن درباره اقلام خوراکی صحبت نکنن وظیفه شان را انجام دادن نمی خواهد گزارش بدن
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۰:۴۲ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
دولت ودلال وسرمایه دار وکارفرما وایران خودرور وسایپا ووارد کننده وبورس شبها همشون سر یک میز شام میخورن اون موقع مردم نشستن که فلان نهاد بیاد عدالت رو اجرا کنه.
Iran (Islamic Republic of)
هیچکس
۱۰:۲۶ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
این آقایان که فقط بلدن اعلام کنن همه چی به فور هست و هیچ وقت هم معلوم نمیشه اگه هست کجاست ،چرا به دست مصرف کننده بدبخت سه چار برابر قیمت واقعی می رسه،سری به بازار بدبخت بیچاره ها هم بزنم والا ما تو این بازار باید عدس 8500تومنی رو 20000تومن پول بدیم بقیه اش ام دیگه نگم خدایش بد جوری از گُرده ما کولی گرفتید پایینم نمیان جاشون راحته،،،،،،،،،،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
سلطان‌های لیموترش،وضعیت جامعه ماروباش، خدالعنت کنه هرکه ازین ملت وکشور دزدی میکنه، خدالعنت کنه هرازین کشوروملت سواستفاده میکنه، به خاک سیابشینه هرکه باعث بدبختی هاست الهی روزخوش نبینه الهی الهی الهی امین
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل خواربار فروش
۱۳:۲۹ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
اگر بموقع سلطان پياز را اعدام ميكرديد يا بموجب شرع اسلام دستش را قطع ميكرديد امروز سلطان ليموترش پيدا نميشد. بى تفاوت نباشيد كه سلطان ها همچنان در راه هستند.
Germany
محمد
۱۰:۱۷ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
با سلام کمی بفکر مردم باشید ،مردمی که همیشه در هر موقعی در صحنه حاضر بودن
Iran (Islamic Republic of)
جوان بیکار
۰۸:۵۹ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
ماشاالله چقدر سلطان داریم تو ایران ، سلطان دلار و سکه و مرغ و ماسک و الکل و . . . حالا هم سلطان لیموترش. جنگل های آفریقا هم اینقدر سلطان یکجا ندیده بود که ما دیدیم . جالب اینجاست که بعد از اینکه میگیرنشون قیمتها سه برابر میشه !
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۸ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
کاشکی همه مشکلات لیمو ترش و شیرین بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۳ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
پرتقال توشهرمادراوایل اسفند3کیلو 10000 تمن بودباامدن عیدنرخ تعاونی رواعلام کردندوقیمتهارو بیش ازدوبرابرکردندپرتقال 6500 شدسیب هم همینطور.اگرکاری نمیکردندخیلی بهتربودازدولت میخواهیم کمی بیشتربه کارهایی که میکندفکرکندوترجیحاکاری نکند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۸ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
امروز مرغ گرفتم تو قزوین 17000تومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۳ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
بابا کی به کی فقط ماه رمضان نیست تا زنده ایم این گرانی است یک جا مرغ دوازده هزار تومان یک جا دوازده هشت صد هزار تومان اونم چه مرغ هایی ازموقع شستن تا فریزرکردن همه اش بو میکنیم فقط مرغ نیست که مثال زدم توخدا یکم هم به فکر مردم باشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۷ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
این مسئولان عزیزمون هرحرفی زدن کاملا برعکسشو عمل کردن خدا به دادمون برسه ماه رمضونو کرونا وگرونی بی حدومرز درکنار بیکاری وبیپولی
Iran (Islamic Republic of)
غضنفر غضنفری
۰۱:۳۱ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
خواهشا راجع به هیچ کالایی نظر ندید که بلافاصله دچار تورم ۳۰ درصدی خواهد شد. خواهشا ساکت باشید. لطفتون باعث بدبختی همه شده .کمی خجالت کشیدن بد نیست فقط یه کم
United States of America
ناشناس
۰۰:۵۸ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
قوه قضاییه اگه راست میگه جوری مجازات کنه که دیگه کسی جرات دست درازی به حق و حقوق مردم رو نداشته باشه.ابروی نداشته اونا مهمتره یا ظلم به حق مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
خدایا ماهی یه بار میتونیم مرغ بخریم اونوقت بعد از ده سال یه عمره ها این یارانه همون مونده ۴۵هزار تومن خدا ذلیلتون کنه که ما علیل شدیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۱۵ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
قیمتهای واقعی،موز۳۰تومن،لیموترش۲۷تومن،لیموشیرین۲۵تومن،پیاز۱۲تومن
Iran (Islamic Republic of)
ابولفضل
۲۳:۴۰ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
من یک خواربارفروش هستم دلیل این همه گرانی حبوبات برای چیه لپه را کیلو ۱۷۰۰۰تومان فروختم باکیلو ۲۷۰۰۰هزاربخرم آخه چهارماه پیش قیمت ۱۱۰۰۰۰تومان بود چرا نظارت نمیکنید مسولین چیکارمیکنین فقط حرف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
مرغ در لرستان هشت هزار تومان التماس میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۲۲:۳۶ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
آيا حقش نيست اين ٥ نفر را كه ليموترش انحصار كرده اند و قيمتش به كيلويى ٤٠ هزار تومان هم رسيده ، ظرف ٥ روز محاكمه صحرايى ، هر ٥ نفر را اعدام كنيد؟
هرچند ليموترش ضد كرونا نيست و اگر نخوريم نمى ميريم ولى چون پول دار ميخرد فقير كشته ميشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
چرا دولت از خود کشاورزان کمک نمیگیره بخدا بهتر از دلالان هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
این ۵نفر اصلا نباشد ایران لیمو نمیخورد چکارن مگه مثل اینکه سلطان اومده سری به کشاورزی بزند سلطان لیمو سلطان نارنگی سلطان سیب و هندونه وخیار یادم رفت موز
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۱:۲۱ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
مگه موقع گرانی بنزین دولت اعلام نکردهیچ کالایی گران نمیشه اماالان چندبرابرشده کوکجاست دولتی که فقط شعارداددلشون بحال مردم نمیسوزه نمیدونن چه بدبختی میکشیم
Iran (Islamic Republic of)
کارمند
۲۰:۰۶ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
تا چند نفر رو اعدام نکنید درس عبرتی برای دیگران نیست از کشور عربستان یاد بگیرید دزدی کنید دست قطع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
مگه این دلالها قشون وارتش دارند که هیچ کس توان مقابله با ان هارا ندارند!!!چه خبر است ؟یه کمی قاطعیت وشجاعت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
مرغ را ارزان کنید، مگر شما انسان نیستید؟ گوشت که نمیتوانیم بخریم،مرغ هم نخریم پس بمیریم؟ مرغ گران است
Iran (Islamic Republic of)
زمانی
۱۹:۲۳ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
الان مرغ در مشهد 9500 هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۹ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
خوشبحالتون والا تواین تهران کیلویی ۱۵هزارتومنم ما خریدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۳ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
خوشبحالتون والا تواین تهران کیلویی ۱۵هزارتومنم ما خریدیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۰۶ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
شما فقط بلدید به اون بدختی که وامش دیر شد گیر بدید که بنده بره گاو بیار اینارو اصلا نمیگیر تا کی ظلم
Iran (Islamic Republic of)
7
۱۸:۳۷ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
با دوتا بچه آخرین باری که گوشت برا بچه‌اش خریده 2تا 3سال پیشه بایدبمیریم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
کرونا بگیریم بمیریم بهتره
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۷:۲۷ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
بابا نخواستیم شما قیمت تعین کنید تو بازار ارزونتراز ایناست که شما می گین چرا میخواین با تعیین قیمتهاتون قیمتها رو ببرین بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
آهای کسانی که نرخ تعیین کردین و اون بالا بالا نشسته این هیچ رفتین بازارخرید کنید بدونین جنسا گرونوهستن یا نه
..ماپول ندارررررییییییم جنس بخریم ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
آخه من چه جوری با45تومن یارانه گوشت ومرغ بخرم،بعدشم روزه ام بگیرم،آدم باید جون داشته باشه یا نه
Iran (Islamic Republic of)
saeid
۱۳:۱۰ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
همه ی این نرخها درسته که هر دم مشخص میشه اما کیه که اونارو انجام بده و به همون قیمتها بفروشه. همش الکیه. برای سرگرمیه مردمه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
چرا این دلالا و محتکرا رو به اشد مجازات نمیرسونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
این ۵نفر کیان آخه،همش شده انحصار فلان کالا یا وسیله دست چندنفر است و ... ،خوب چرا برخورد قضایی نمیشه ک بقیه انحصار طلبها هم بترسن واقعاً چرا؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
سلطان لیمو ترش را مجازات کنید مقصر است !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
قیمت حبوبات هم دوبرابر شده است و کسی پیگیری این گرونیها نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
یه نمونه پدرسوختگی کارفرما و سرمایه دار :
ماست سون بزرگ پرچرب
اسفند 98 قیمت 19700 تومان
فروردین 99 روز 25 ام قیمت 24500 تومان
وقتی نظارت نیست هرکی میخواد هر قیمتی رو میبره بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
خودتون ده هزارتومن شیر از لبنیاتی بخرید و ماست درست کنید خیلی بصرفه ست
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۸:۲۳ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
عزیز دل او سرمایه دار یا صاحب کارخونه ایی که میگی از خداشه جنسش ارزون باشه همه بخرند ! همچی به هم مرتبطه مواد اولیه هزینه های کارخونه بالا رفته میکشه رو جنسش
Iran (Islamic Republic of)
ف.م
۱۰:۳۱ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
شکر و خرما به شدت داره گرون میشه هی میگن اقلام اساسی داریم پس چرا گرون می کنید؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
امیران
۱۰:۲۷ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
این یک واقیت هست که دولت هرموقع اعلام کرد کمبود کالاهای اساسی مصرفی نداریم وقیمتها هم نظارت میشه همون موقع بدونید که اصلا نه تعزیراتی هست و وجود داشته واجناس هم چند برابر شده.مثل برنج پاکستانی که چند روز پیش ۷۰ تومان بوده والان که دولت اعلام کرده کمبود نداریم ونظارت هم میشه شده ۱۲۰ تومان.وواقعا پدر مردم رو سوزدندن بااین دزدیهاشون و این روش کشورداری....دارن از زمان مستعمره انگلیس وهند الگو میگیرن و روی مردم بدبخت کشورمون پیاده میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
دولت در شرایط حساس کنونی باید بیش از پیش پای کار باشد
Iran (Islamic Republic of)
امیران
۱۰:۲۷ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
این یک واقیت هست که دولت هرموقع اعلام کرد کمبود کالاهای اساسی مصرفی نداریم وقیمتها هم نظارت میشه همون موقع بدونید که اصلا نه تعزیراتی هست و وجود داشته واجناس هم چند برابر شده.مثل برنج پاکستانی که چند روز پیش ۷۰ تومان بوده والان که دولت اعلام کرده کمبود نداریم ونظارت هم میشه شده ۱۲۰ تومان.وواقعا پدر مردم رو سوزدندن بااین دزدیهاشون و این روش کشورداری....دارن از زمان مستعمره انگلیس وهند الگو میگیرن و روی مردم بدبخت کشورمون پیاده میکنن
Iran (Islamic Republic of)
حقیقت
۱۰:۱۲ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
این دلال ها گزینه افرادی هست
در دستگاه دولت هستن
ان شا الله سال اینده افشا میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
کدام برخورد وقتی باید به فکر مردم باشند تحریم را بهانه میکنند و کوتاهی های خود را با آن توجیه ما نمی دانیم اختلاس های هزاران میلیارد ی بریز و بپاش های آنچنانی وحقوق های نجومی رانت های فلان وام‌های بی ضابطه کلان بانکی که همه وهمه از بیت المال است تحریم اثری در آنها نداشته؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
خوب با این 5نفر نمیشه برخورد کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
نه عزیزم نمیشه برخورد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
نه چون نمیشه
United States of America
ناشناس
۱۲:۴۵ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
نه نمیشه
اینها رو میگن که خبری برای گفتن داشته باشن
Iran (Islamic Republic of)
مردانى
۲۳:۳۴ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
شايد هريك از اين ٥ نفر 5 نفر پشتيبان داشته باشند
-
مهدی
۰۹:۲۹ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
اگر مسول دلسوزبود این همه گرانی .....بوجود نمی آمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
شمابراساس قیمتهای حبابی، قیمت تصویب می کنید!؟!؟ باید قیمت انواع گوشت گرم راابتدا پایین آورده وسپس نصف کرد، باهمین قیمت هم افرادکم درآمد هم نمی توانند گوشت خریداری کنند!؟! چرابه فکرافراد ضعیف وکم درآمد نیستید!؟! همین قبمتهای که شما مصوب می کنید هم اجرانمیشه وگرانتر فروخته میشه!؟!؟
Iran (Islamic Republic of)
همشهری
۰۸:۴۲ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
سلطان لیمو ترش چه کسانی هستند؟
همه جا انحصار مطلق پس کو عدالت
Germany
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
سلطان لیمو را معرفی کنید
-
هادی
۰۸:۳۹ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
"در حال حاضر هر کیلو پیاز با نرخ ۳ هزار تا ۵ هزار تومان و سیب زمینی ۳ هزار تا ۴ هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار عرضه می شود."!!!!!!!!!!
دیروز تره بار بودم. پیاز 5100تومان و سیب زمینی 4800تومان بود.
-
ناشناس
۰۸:۳۵ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
با سلام خدمت هم وطنان عزيزم
اميدوارم اين روزهاي سخت تمام شود و روزهاي اميد بخش و شادي در راه باشد بايد بگويم عدم نظارت بر كالا هاي اساسي از توليد تا دست مصرف كننده دوم دست داشتن بعضي آقايان بطور مستقيم وغير مستقيم در پخش نهادهاي دامي و غيره دخالت دارن كه خود صاحب دامداريها ومرغداريها بزرگ بصورت سوري به اسم اقوام نزديكان هستند كه با سود كم رضايت ندارن وشعار ضرر صنعت مرغ و دام وغيره را سر ميدهند
بايد پرسيده شود از ايشان كه يك(مرغ) از خريد جوجه تا زمان عرضه به بازار چقدر هزينه واقعي با ارز دولتي دارد يا برنج كه اكنون زمان كاشت آن است وديگر هيچ كشاورزي برنج براي فروش ندارد چرا برنج وارداتي را توضيح نميكنند با اين همه تورم قدرت خريد مردم كم شده است ولي فقط حرفهاي قشنگ مي زنند ولي عملي براي كنترل اين مسئله مشخص نيست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
چرا لیمو ترش یک کشور باید دست 5نفرباشه
-
ناشناس
۰۸:۳۲ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
افزایش قیمت ها و خالی کردن جیب مردم !!!!
باز هم پای چند نفر در میان است....
Germany
بختیاری
۰۸:۲۴ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
حالا که مرغ ارزان شده چرا تلاش می‌کنند گرونش کنند؟ مرغداری ها دارن ضرر میدن بهش پورسانت بده ، کمکشون کنید تا حداقل مردم مرغ را استفاده کنند چون با این وضعیت توان خرید گوشت قرمز رو که ندارند. این مقام مسئول چرا به فکر اون افرادی نیست که بار ها خود من با چشمم دیدم که نمیتونست مرغ بخره مجبور بود اسکلت مرغ رو بخره و ببره واسه بچه هاش نمی دونم چه غذایی درست کنه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
این قیمتی که اعلام کردین از الان هم که گرونتره چجوری دارین تنظیم بازار میکننین بازار آزاد گرون تر از تنظیم بازار دولته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
سلام تو رو خدا به مسئولین بگین با قیمتها کاری نداشته باشن هر موقع گفتن داریم کنترل میکنیم همه چی رفته بالا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
کنترل نامحسوس بشود خیلی بهتر است. لزومی ندارد که مسئولین جار بزنند وظیفه مان را انجام دادیم!!. مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار گوید.
-
farid
۰۷:۴۷ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
این ها همش حرفه..بازار و قیمت هاش واقعا افسار گسیخته است.مسولین یه چیزی اعلام میکنن اما کف بازار را پیگیری باید کنن.چطور دستکش پلاستیکی یک بار مصرف 3 هزار تومنی و با احتکار بعد از سه هفته 30 هزار تومن میدن و بازرسی و تخلفات هم هیییییییییییییییچ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۲ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
قیمت لیمو ترش سر به فلک است. این انحصار نیست ، اسمش احتکار است. پولدار شدن به هر قیمتی؟!
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۰۷:۳۰ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
عدالت کجاست؟
قوه قضاییه ورود کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
بنده خدا رئیس قوه قضاییه مونده با این اوضاع چه کار کنه و کی رو بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
هی بدبختی که دامن این ملت رو گرفتی
آخرین اخبار