کاهش تولید نفت به میزان ۹.۷ میلیون بشکه در روز

ائتلاف اوپک پلاس بر سر کاهش تولید نفت به میزان ۹.۷ میلیون بشکه در روز به مدت ۲ ماه توافق کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز گزارش داد ۲۳ کشور تولیدکننده عضو و غیرعضو سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) موسوم به گروه اوپک پلاس پس از روز‌ها مذاکرات فشرده درباره توافق کاهش تولید روزانه سرانجام بر سر کاهش تولید نفت به میزان ٩ میلیون و ٧٠٠ هزار بشکه در روز به مدت ۲ ماه در ماه‌های مه و ژوئن توافق کردند.

به گزارش رویترز مکزیک هم به این توافق پیوسته است.

پیش از این رسانه‌ها اعلام کرده بودند دهمین نشست فوق‌العاده اوپک پلاس برای نهایی کردن توافق کاهش تولید روزانه ۱۰ میلیون بشکه‌ای در ماه‌های مه و ژوئن از طریق ویدیو کنفرانس و با حضور ۲۳ کشور عضو و غیرعضو اوپک آغاز شده است.

براساس این گزارش کشور‌های شرکت کننده در نشست امروز متشکل از اعضای اوپک، روسیه و دیگر کشور‌های صادر کننده نفت، به اختلاف با مکزیک پایان دادند و بزرگترین میران کاهش نفت در عرضه جهانی را محقق کردند.

خالد الفاضل، وزیر نفت کویت در این باره در توییتر خود نوشت: «در جلسه امروز کشور‌های صادر کننده نفت که به صورت مجازی برگزار شد، به فضل خدا و تلاش‌های مستمر از صبح روز جمعه، اکنون اعلام می‌کنیم که توافق تاریخی در مورد کاهش میزان تولید نفت به میزان حدود ۱۰ میلیون بشکه نفت در روز از ابتدای ما مه آتی صورت گرفت.»

پیش از این نیز کاخ کرملین اعلام کرده بود ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در این تماس تلفنی با ولیعهد عربستان درباره توافق گروه اوپک پلاس برای کاهش عرضه بیش از ۱۰ میلیون بشکه نفت خام به بازار رایزنی کرد.

همچنین ساعاتی قبل پوتین طی تماسی تلفنی با دونالد ترامپ، همتای آمریکایی خود، با وی درباره شرایط بازار نفت و همکاری جهت ثبات در بازار انرژی گفتگو کرده بود.


بیشتر بخوانید:


پس از کاهش شدید بهای نفت در بازار انرژی که به کمترین میزان در ۱۸ سال گذشته رسید، تولید کنندگان بزرگ نفت تلاش کردند با رایزنی و مذاکره از سقوط بیشتر بهای طلای سیاه جلوگیری کنند.

با کاهش بهای نفت خام، تولید نفت شیل که آمریکا و کانادا بزرگترین تولید کنندگان آن هستند صرفه اقتصادی ندارد. به همین جهت ترامپ در دیدار با غول‌های نفتی آمریکا قول داد جلوی روند کاهش بهای طلای سیاه را بگیرد.

اوپک‌پلاس نهایتا روز پنجشنبه گذشته اعلام کرد که برای جبران سقوط قیمت نفت آن‌هم به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، قصد دارد بیش از یک پنجم تولیدات جهانی را کاهش دهد.

چند روز پیش هم آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس‌جمهور مکزیک اعلام کرد این کشور در توافق و هماهنگی با آمریکا میزان تولید نفتی خود را به ۱۰۰ هزار بشکه در روز کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۷ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
نفت گرون میشه ما می خندیم.ارزون میشه گریه میکنیم .مافقط عافیت گوی شماییم .چیزی که به ما ندادید.ولی ما ممنونیم که شما کیف میکنید.خداشماراازمانگیرد.نفت چه قابل است .همین که ملی است کفایت میکند.....
آخرین اخبار