نشست ویژه گروه ۲۰ با محوریت توافق جهانی کاهش تولید نفت

وزاری عضو گروه ۲۰ مذاکراتی را از طریق ویدئو کنفرانس در خصوص ایجاد ثبات در بازار جهانی نفت صورت دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک منبع آگاه امروز جمعه اعلام کرد وزاری عضو گروه ۲۰ مذاکراتی را در خصوص ایجاد ثبات در بازار جهانی نفت و تعیین سرنوشت نهایی توافق جهانی کاهش تولید نفت در بحبوحه همه گیری ویروس کرونا صورت داده اند.

بنا به گفته این منبع مطلع، گفت‌وگوی وزاری گروه ۲۰ از طریق ویدئو کنفرانس صورت گرفته است. برخی از کشور‌های عضو گروه ۲۰ عضور توافق اوپک پلاس هم هستند، که روز پنج شنبه جلسه‌ای را برای رسیدن به توافق در خصوص کاهش تولیدات نفتی برگزار کردند.

وزارت انرژی عربستان در پیامی توئیتری اعلام کرد عبدالعزیز بن سلمان آل سعود، وزیر انرژی این کشور ریاست نشست گروه ۲۰ را برعهده داشته است.

گروه اوپک پلاس در نشست روز پنجشنبه خود که از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد، بر کاهش تولید نفت به میزان ۱۰ میلیون بشکه در ماه‌های مه و ژوئن توافق کردند. این میزان کاهش، تنها ده درصد از نفت عرضه شده طبیعی در جهان را شامل می‌شود.

در حالی که عربستان و روسیه با کنار نهادن اختلافات خود تلاش کردند توافقی در کاهش تولید نفت حاصل شود، مکزیک با مخالفت در پیوستن به این کاهش تولید، بدون تأیید این توافق، جلسه را ترک کرد.

با این حال امروز جمعه رئیس جمهور مکزیک اعلام کرد با همتای آمریکایی خود برای کاهش تولید ۱۰۰ هزار بشکه در روز به توافق رسیده است.

یکی از نمایندگان در اوپک گفته عربستان سعودی و روسیه که از بزرگترین تولید کنندگان نفت در این مجموعه به حساب می‌آیند، تولید نفت خود را تا میزان تولید ۸.۵ میلیون بشکه در روز کاهش خواهند داد. این در حالی است که تمامی اعضا موافق کردند تولید خود در بازار را تا ۲۳ درصد کاهش دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها: گروه 20 ، اوپک پلاس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار