بسته اخبار حوادث امروز ۲۵ فروردین ماه ۹۹؛

فیلترینگ ۷۵ صفحه انتشار دهنده شایعات در فضای مجازی/ کشف بیش از ۳ هزار قلم داروی قاچاق در اردبیل

مهمترین حوادث استان اردبیل در روز دوشنبه ۲۵ فروردین ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مهمترین حوادث استان اردبیل در روز دوشنبه ۲۵ فروردین ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

فیلترینگ ۷۵ صفحه انتشار دهنده شایعات در فضای مجازی

فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: فیلترینگ ۷۵ صفحه انتشار دهنده شایعات در صفحه مجازی و دستگیری ۱۰ تشویش کننده اذهان عمومی از شاخص اقدامات پلیس فتای اردبیل است.

سردار هوشنگ حسینی با اشاره به فعالیت‌ها و برنامه‌های پلیس فتای استان اردبیل در مسیر مقابله با بیماری کرونا و پیشگیری از جرایم سایبری در این حوزه، ضرورت اصلاح الگو‌های رفتاری در استفاده از فضای مجازی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: کنترل، نظارت و اشرافیت اطلاعاتی اهمیت ویژه‌ای در پیشگیری و مهار جرایم سایبری دارد.

او با تاکید بر ضرورت توجه کاربران اینترنتی به هشدار‌های انتظامی و کاربردی کردن آموزش‌های همگانی با محوریت پیشگیری از جرایم سایبری، گفت: پلیس فتای استان اردبیل با شماره تلفن‌های ۰۴۵۲۱۸۲۵۷۶۵ و ۰۴۵۲۱۸۲۵۷۶۶، ایمیل به آدرس ARDebil Fata@police.ir، وب سایت www.cyber police.ir و در پیام رسان داخلی به آدرس @cyber police آماده دریافت گزارش‌های مردمی و ارائه راهنمایی‌های لازم به کاربران فضای مجازی است.

فرمانده انتظامی استان اردبیل از رصد، پایش و کنترل هدفمند فضای مجازی توسط کارآگاهان پلیس فتا با هدف پیشگیری از جرایم سایبری خبرداد و گفت: کارآگاهان پلیس فتای اردبیل با هدف سلب تحرک از مجرمان اینترنتی با شگرد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا، ۱۰ تشویش کننده اذهان عمومی را که اقدام به انتشار شایعه و مطالب جعلی در فضای مجازی کرده بودند، دستگیر کرده اند.

سردار حسینی با اشاره به انجام ۱۰ مرحله عملیات روانی توسط کارآگاهان پلیس فتای اردبیل با هدف افزایش شور و نشاط اجتماعی و افزایش امنیت روانی اقشار اجتماعی بیان داشت: فیلترینگ ۷۵ صفحه انتشار دهنده شایعات در صفحه مجازی و انتشار ۱۸ مرحله هشدار سایبری از دیگر اقدامات کارآگاهان پلیس فتا با محوریت پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا و آسیب پذیری کاربران اینترنی است.

کشف بیش از ۳ هزار قلم دارو و لوازم بهداشتی قاچاق در اردبیل

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای ۲ هفته‌ای طرح عملیاتی پانجیا ۱۲ همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل اظهار داشت: اطلاع رسانی و هشدار به عموم در خصوص ریسک خرید آنلاین دارو و تجهیزات پزشکی، شناسایی وب سایت‌های غیرقانونی در حوزه فروش دارو‌های غیرمجاز و مسدودسازی تراکنش‌ها و سیستم‌های پرداخت مورد استفاده مجرمان در این حوزه، مقابله با شبکه‌ها و جلوگیری از اقدامات مجرمانه در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی به منظور شناسایی و دستگیری مجرمان اینرنتی از اهداف مهم اجرای این طرح بود.

فرمانده انتظامی استان اردبیل با تشریح دستاورد‌های اجرای این طرح تصریح کرد: در این طرح و با اشرافیت اطلاعاتی، بهره مندی هدفمند از امکانات و در عملیات‌های مقتدرانه کارآگاهان پلیس فتا ۱۱ متهم اینترنتی دستگیر و در بازرسی از واحد‌های صنفی آنان ۳ هزار و ۲۲۲ قلم انواع دارو و لوازم بهداشتی قاچاق و غیرمجاز کشف شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.