رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان:

ترخیص ۳۸۲ بیمار کرونایی در سمنان

دانایی گفت: تاکنون ۸۱ درصد از مجموع بستری‌شدگان در بیمارستان‌های حوزه دانشگاه علوم پزشکی سمنان مرخص شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استانداری و ستاد مقابله با کرونا در استان سمنان با بیان اینکه تاکنون ۴۶۹ نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی سمنان مبتلابه کرونا شدند، گفت: در این مدت ۸۱ درصد از مجموع بستری‌شدگان در بیمارستان‌های حوزه این دانشگاه به تعداد ۳۸۲ نفر از بیمارستان‌های کوثر سمنان، معتمدی گرمسار و ولایت دامغان مرخص شدند.

او بابیان اینکه در استان سمنان اقدام‌های خوبی برای مقابله با کرونا ویروس انجام‌شده است، افزود: این رویه مطلوب برای ریشه‌کنی ۱۰۰ درصدی این ویروس باید ادامه‌دار باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اشاره به اینکه در استان اقدام‌های خوبی در ارتباط با استفاده بیماران از نقاهتگاه‌ها انجام شد، بیان کرد: تنها در روز گذشته ۱۲ نفر در این نقاهتگاه‌ها در شهرستان سمنان اسکان پیدا کردند.

دانایی با تأکید بر اینکه سمنان از استان‌های پیشرو در استفاده از نقاهتگاه‌ها است و در نقاهتگاه‌های دامغان و گرمسار هم بیماران بهبودیافته حضور دارند، افزود: در زمان حاضر ۷۸ نفر از افراد مشکوک به کرونا ویروس در بیمارستان‌های تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی سمنان بستری هستند.

او بابیان اینکه عادی نمایی و عادی نشان دادن کرونا ویروس در این مقطع زمانی یک چالش اساسی است، تصریح کرد: باید همچنان آحاد جامعه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و در روز‌های گذشته شاهد افرایش ترافیک در جاده‌های درون‌شهری استان و تجمع سه یا چند نفرِ در حاشیه خیابان‌ها هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان بابیان اینکه شناسایی افراد مبتلابه کرونا ویروس به جد در دستور کار مسئولان مربوط قرار گیرد و باید به روش‌های مختلف مردم را در خانه نگه داشت، ابراز کرد: باید ارتباط‌های اجتماعی به معنی واقعی در استان کاهش یابد و اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند به معنی عادی‌سازی نیست و اگر مردم رعایت نکنند شاهد افزایش افراد مبتلابه کرونا ویروس خواهیم بود.

دانایی گفت: دسترسی به ماسک و مواد شوینده در استان وجود دارد و باید اقشار مردم در زمان حضور در اماکن عمومی از ماسک استفاده کنند.

او بابیان اینکه استان سمنان در بحث پیشگیری مقابله با کرونا ویروس در رتبه اول کشور قرار دارد، بیان داشت: با ۱۰۰ درصد مردم تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی سمنان تماس تلفنی حاصل شد و طرح غربالگری اجرایی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان اوج شیوع کرونا ویروس در استان سمنان را روز ۲۶ اسفند عنوان کرد و گفت: این اوج را پشت سر گذاشتیم و اگر نکات بهداشتی رعایت نشود، شاید دوباره به اوج شیوع نزدیک شویم.

دانایی بابیان اینکه در اوج شیوع کرونا ویروس، ۳۰ درصد از تخت‌های بیمارستانی در استان سمنان اشغال بود و این در حالی است که نگرانی ازنظر تجهیزات پزشکی در استان وجود ندارد، تصریح کرد: در هفته‌های پیش علائم کرونا ویروس، تب، سرفه و تنگی نفس بود، اما از روز‌های گذشته افرادی با علائم بی‌حالی، اسهال و تهوع، علائم گوارشی آزمایش کرونا ویروس آنان مثبت اعلام شد.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.