عارضه یابی ۲۵ واحد تولیدی استان مرکزی به همت مهندسان بسیجی

مسئول سازمان بسیج مهندسین استان مرکزی از عارضه یابی ۲۵ واحد صنعتی به همت مهندسان بسیجی خبر داد.

عارضه یابی ۲۵ واحد تولیدی استان مرکزی به همت مهندسان بسیجیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، مهدی لطیفی مسئول سازمان بسیج مهندسین استان مرکزی با تشریح اقدامات این سازمان در مبارزه با کرونا گفت: بسیج مهندسی صنعت یکی از اقداماتی که برای کمبود مواد ضدعفونی کننده انجام داد پایش و عارضه یابی ۲۵ واحد از صنایع راکد و نیمه راکد تولید الکل و مواد بهداشتی در استان بود.

لطیفی افزود: توانستیم مشکلات این ۲۵ واحد تولید الکل و مواد بهداشتی راکد و نیمه راکد را از قبیل کمبود مواد اولیه، مشکلات بسته بندی و دیگر موانعی که بر سر راه تولید آن‌ها وجود داشت برطرف کنیم.

او اضافه کرد: بسیج مهندسی صنعتی و بسیج مهندسی عمران از ابتدای شیوع کووید ۱۹ با ۱۴ گروه جهادی به طور شبانه روزی وارد عمل شد و اقدامات پیشگیرانه را در ابعاد مختلفی انجام دادند.

مسئول سازمان بسیج مهندسین استان مرکزی بیان کرد: ساخت دستگاه اتوماتیک جهت پاشیدن مواد ضدعفونی کننده بدست اعضای جهادی مهندسین برق، الکترونیک و مکانیک بود که ازسوی بسیج مهندسی صنعتی استان انجام شد و برای خودرو‌های ورودی به شهر دلیجان بکار گیری شد وتوانست به طور چشمگیری برای مبارزه با کرونا موثر باشد.

او ادامه داد: بسیج مهندسی استان مرکزی همچنین در قالب گروه‌های جهادی برای ضدعفونی کردن معابر شهری اقدامات گسترده‌ای انجام داد که در همین راستا تهیه الکل و مواد ضدعفونی کننده از صنایع مستقر در شهرستان را در دستور کار خود قرار داد و بخشی از نیاز‌های مهم در گندزدایی و ضدعفونی کردن را پوشش داد.

لطیفی تصریح کرد: تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی شامل مواد ضدعفونی کننده و ماسک و دستکش به تعداد ۱۰ هزار بسته و توزیع در مناطق محروم و حاشیه نشین و مشارکت ۵۰ نفر از مهندسین بسیجی استان مرکزی که عمدتا تخصص‌های گوناگون داشتند جهت خدمت داوطلبانه در مراکز درمانی در اراک و سایر شهرستان‌ها از دیگر اقدامات بسیج مهندسی است.

او اظهار کرد: اقدامات جهادگرانه مهندسان بسیجی استان مرکزی برای مبارزه با کرونا تا شکست این ویروس منحوس ادامه خواهد داشت و این امید را داریم که با توکل بر خداوند متعال و استفاده از ظرفیت‌های درونی کشور می‌توانیم در این بحران همچون گذشته سربلند بیرون بیاییم.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.