مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم خبر داد:

فروش ۱۳ هزار میلیارد تومانی محصولات شرکت‌های پارک‌های علم و فناوری

کشمیری گفت: مجموعه فروش شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری در سال گذشته بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد تومان بوده است.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی کشمیری مدیرکل دفتر برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم در نشست مجازی وزیر علوم با رؤسای پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور با موضوع بحث و بررسی دستاورد‌های پارک‌ها در مبارزه با بیماری کویید ۱۹ با اشاره به آمار پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور گفت: تعداد پارک‌های علم وفناوری کشور شامل ۴۲ پارک و ۱ شهرک علمی و تحقیقاتی می‌شود. از این تعداد ۳۵ پارک زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ۸ پارک بیرون از وزارت علوم قرار دارند. پارک‌های زیر نظر وزارت علوم شامل شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، ۲۷ پارک وابسته به وزارت علوم و ۷ پارک وابسته به دانشگاه‌های وزارت علوم شامل تهران، صنعتی شریف، شهید بهشتی، تربیت مدرس، سمنان، تحصیلات تکمیلی زنجان و تحصیلات تکمیلی کرمان می‌شود.

به گفته وی، پارک‌های غیروابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز شامل ۲ پارک وابسته به دانشگاه‌های وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی (علوم پزشکی ایران و دانشگاه آزاد اسلامی)، ۱ پارک وابسته به دستگاه اجرایی (پارک ICT)، ۱ پارک وابسته به نهاد ریاست جمهوری (پارک پردیس)، ۳ پارک وابسته به جهاد دانشگاهی (فناوری‌های نرم، البرز و کرمانشاه) و ۱ پارک وابسته به بخش خصوصی (ایرانیان) است. پارک‌های علم و فناوری تقریباً هر ۴۵ روز یکبار جلسه‌ای در سطح رؤسای پارک‌ها برگزار می‌کنند.

کشمیری در ادامه سخنان خود به تشریح دستاورد‌های پارک‌های علم و فناوری پرداخت و گفت: مجموعه فروش شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری در سال گذشته بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۹ هزار واحد فناور در کشور فعال است که از این تعداد، هزار واحد مجوز دانش بنیان را کسب کرده‌اند، تصریح کرد: خوشبختانه امسال بودجه پارک‌های علم و فناوری ۲۴ درصد نسبت به سال ۱۳۹۸ رشد داشته است. مساحت اراضی پارک‌ها نیز هزار هکتار است.

کشمیری در پایان گفت: با آغاز شیوع کرونا در کشور، بیش از ۴۰۰ شرکت فناور در زمینه تولید محصول‌های مبارزه با کرونا فعالیت خود را جهت‌دهی کردند. این فعالیت‌ها در زمینه‌های مختلف تجهیز و درمان بوده که شامل توانایی تولید حدود یک میلیون ماسک در روز، یک و نیم میلیون لیتر مواد ضدعفونی کننده در روز، تولید ونتیلاتور، مخازن اکسیژن، دماسنج‌های غیر تماسی، لباس‌های حفاظتی و کیت‌های تشخیص می‌شود. در این میان پارک قزوین و سپس گلستان بیشترین تولید مواد ضدعفونی، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بیشترین تولید ماسک و صنعتی شریف بیشترین تعداد شرکت‌های تجهیزاتی را در میان ۴۰۰ شرکت فعال به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار