مدیر تعاون روستایی خوزستان:

نخستین محموله کلزا و گندم راهی سیلوها شد

جمشید بنی فری از انتقال نخستین محموله دانه روغنی کلزا و گندم برداشت شده در خوزستان به سیلوها و انبارهای ذخیره‌سازی استان خبر داد.

جمشید بنی فری مدیر کل تعاون روستایی استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به انتقال نخستین محموله دانه روغنی کلزا و گندم تازه برداشت شده استان به سیلو‌ها و انبار‌های ذخیره‌سازی گفت: تعاون روستایی استان برای خرید بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن گندم هدف گذاری کرده است.

او افزود: برداشت گندم و دانه روغنی کلزا در ۳ روز اخیر، ابتدا از مناطق گرمسیری هندیجان، ماهشهر، خرمشهر و امیدیه در جنوب و جنوب شرق استان خوزستان آغاز شده است.  

بنی فری اظهار داشت: نخستین محموله گندم به وزن ۴ هزار و ۸۹ تن و کلزا به وزن ۳۳ تن و ۶۰۰کیلوگرم در سامانه خرید تضمینی تعاون روستایی ثبت و عملا" سیلو‌ها و انبار‌های ذخیره سازی با دریافت "کد" برای جذب و خرید تضمینی دسترنج کشاورزان خوزستانی عملیاتی شدند.

این مقام مسئول تصریح کرد: درب‌های سیلو‌ها و انبار‌های شبکه یکپارچه تعاون روستایی خوزستان برای خرید کلزا از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ و برای خرید گندم از ۸ صبح تا ۲۲ به صورت یکسره باز هستند.

مدیر تعاون روستایی خوزستان با اشاره به مخاطرات ناشی از شیوع کرونا و ضرورت جذب سریع کلزا و گندم مازاد بر نیاز کشاورزان ادامه داد: تلاش می‌شود کشاورزان با کمترین معطلی، کلزا و گندم تولیدی خود را به سیلو‌ها تحویل دهند.

او با بیان اینکه برای سرعت عمل در مدیریت خرید گندم و دانه روغنی کلزا و تامین امکانات سخت افزاری مرتبط با ذخیره سازی و خرید گندم و کلزا، خوزستان به ۴ بخش تقسیم شده است اظهار کرد: برای هر بخش از استان نیز یک ستاد معین تعیین شده تا مدیریت بهتری بر خرید محصول گندم و کلزا داشته باشند.

جمشید بنی فری با بیان اینکه تا ۲ هفته آینده پیک عملیات خرید گندم و کلزا در خوزستان خواهد بود، گفت: فرآیند خرید گندم در خوزستان حدود ۴۰روز است که زمان بسیار فشرده‌ای خواهد بود.

هدف‌گذاری برای خرید ۷۰ هزار تن کلزا  

او بیان کرد: خرید تضمینی ۱.۱ میلیون تن گندم و ۷۰ هزار تن دانه روغنی کلزا در سال زراعی ۱۳۹۹- ۱۳۹۸ توسط شبکه یکپارچه تعاون روستایی خوزستان هدف‌گذاری شده است.

بنی فری خرید هر کیلوگرم گندم معمولی را ۲۵ هزار ریال، گندم دروم ۲۶ هزار ریال و کلزا را ۴۶ هزار ۶۰۲ ریال عنوان کرد و اذعان داشت: بهای خرید تضمینی این ۲ محصول حداکثر ظرف ۳ روز توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی خوزستان به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

پیش بینی‌های اولیه سازمان جهاد کشاورزی خوزستان حاکی از آن است که امسال ۱.۸ میلیون تن گندم در خوزستان تولید که از این میزان ۱.۵میلیون تن به نرخ تضمینی خریداری خواهد شد ضمن آنکه خرید تضمینی دانه روغنی کلزا ۱۱۵ هزار تن خواهد بود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.