خراسان رضوی سیراب شد/ جسد نوجوان گمشده در سیلاب زرداب پیدا شد

بارش‌های بی سابقه ۲۵ سال اخیر در خراسان رضوی و به دنبال آن وقوع سیل خسارت‌های زیادی در بخش کشاورزی و تاسیسات بر استان وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، وقوع سیل بعد از ۲۵ سال در خراسان رضوی باعث بروز خسارات قابل توجهی در  بخش کشاورزی و تاسیسات استان شد.

سیل، پس از ۲۵ سال در خراسان رضوی

حسین اسداللهی فرماندار داورزن گفت: درشرایطی که بارش شدید باران و جاری شدن سیل خسارات قابل توجهی به تعدادی از روستا‌ها و شهرستان‌ها وارد کرده، برآورد اولیه در داورزن، نیشابور، خلیل آباد و تربت حیدریه و گناباد حدود ۵۱۲ میلیارد تومان اعلام شده است.

او با اشاره به این که سیل بعد از ظهر شنبه و روز بعد به لحاظ وسعت و شدت در ۲۵ سال اخیر بی سابقه بوده و وسعت سیل تمام شهرستان را در بر گرفته است، افزود: بر اساس ارزیابی اولیه بیش از ۵۰ میلیارد تومان خسارت به شهرستان وارد شده است که احتمالا افزایش هم می‌یابد.
 
خراسان رضوی سیراب شد/ سیل خراسان رضوی چه خسارت هایی به بار آورد؟
فرماندار داورزن ادامه داد: بیشترین خسارت به روستاهاست و روستای بهانگر، ابرود، سویز، بهمن آباد و... بیشترین خسارات را دیدند.

اسدللهی بیان کرد: با اقدامات انجام شده خوشبختانه تلفات انسانی نداشتیم و اطلاع رسانی به روستا‌ها به موقع انجام شد و مردم آمادگی داشتند، برای مثال در روستای بهانگر که تمام کوچه‌ها زیر گل ولای رفته است، تمام روستا تخلیه شده بود و جاده ترانزیتی به سمت تهران هم به موقع مسدود و حتی با سمنان هماهنگی شد که ترافیک ایجاد نشود و آب و برق و گاز تعدادی از روستا‌ها که قطع شده بود، روز بعد پیگیری و برق و گاز وصل شد و آب هم درحال وصل شدن است.

او تصریح کرد: تعداد زیادی خودرو هم که گرفتار شده بودند، کار رها سازی آن‌ها انجام شد.

فرماندار داورزن تاکید کرد: مهم‌ترین نیاز فعلی داورزن ماشین آلات برای لای روبی معابر، پل‌ها ورودخانه‌ها و بیشترین خسارات نیز به باغ ها، مزارع و دامداری‌ها وارد شده است.

دامداران بهانگیر دو میلیارد تومان متحمل خسارت شدند

داورزنی رئیس شبکه دامپزشکی داورزن گفت: سیل نزدیک به دو میلیارد تومانی در حوزه دام و طیور در روستای بهانگر خسارت وارد کرد.

او با اشاره به تلفات دام سبک و سنگین در این روستا، ادامه داد: بنا به آمار رسیده به شبکه دامپزشکی داورزن تاکنون ۱۵۰ راس گوسفند و ۳ راس گاو از بین رفته و ۶۰ نفر شترمرغ نیز معدوم شده است.

بیش از هشت هزار هکتار محصول باغی زیر بار سیل خسارت دید

فرهمند مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: سرمازدگی و سیل در چند روز قبل باعث بروز خسارت به هشت هزار و ۶۱۴ هکتار محصولات باغی شامل بادام دیم، گردو، انگور وزردآلو و اراضی کشاورزی در چهار بخش نیشابور شده است.

او افزود: به دنبال این حوادث طبیعی بیش از دو هزار و ۷۲۱ میلیارد ریال خسارت به باغ داران وکشاورزان وارد شد.

خسارت ۷۰۰ میلیارد ریالی تربت حیدریه

کریمی معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار تربت حیدریه گفت: در پی بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در روز‌های اخیر، میزان خسارات تا تاریخ ۲۵ فروردین حدود ۷۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.
 

خسارت ۱۰۷ میلیارد تومانی سیل در خلیل آباد

قاسم پور فرماندار خلیل آباد گفت: بیشترین خسارت‌ها در حوزه باغ‌های انگور شهرستان بوده است و میزان خسارت‌ها که حدود ۱۰۷ میلیارد تومان براساس گزارش کارشناسان جهاد کشاورزی برآورد شده بود، به ستاد بحران استانداری انعکاس داده شد و استانداری هم خسارت‌ها را به وزارت کشور اعلام کرده است.

کشاورزی گناباد بیش از ۱۵۵ میلیارد ریال خسارت دید

علیرضا حسین زاده مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: تگرگ و سیلاب ۱۵۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به بخش کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرد.

او افزود: بیشترین میزان خسارت به مبلغ ۱۰۳ میلیارد و ۴۹۵ میلیون ریال به باغ‌های این شهرستان وارد شد.
 

تلف شدن ۳۸۶ رأس دام در خواف

رحمان دادپور مدیر جهاد کشاورزی خواف نیز گفت: بر اثر بارندگی شــدید و جاری شــدن سیل یکی از گله‌های گوسفند و بز در روستای بندیوان از توابع بخش سالمی طعمه سیالب شد که در جریان این حادثه ۳۸۶ رأس دام تلف شدند.
 

جسد نوجوان مفقود شده در سیلاب روستای زرداب پیدا شد


اسماعیل بهمن‌آبادی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: پس از گذشت سه روز از مفقود شدن نوجوانی در سیلاب روستای زرداب بخش سلامی خواف، سرانجام در عملیات جست و جوی تیم‌های هلال احمر و نیرو‌های داوطلب و مردمی ظهر امروز جسد بی جان وی در گل و لای مزارع کشاورزی پیدا شد.
 
خراسان رضوی سیراب شد/ جسد نوجوان گمشده در سیلاب زرداب پیدا شد
 
او افزود: آب پیکر این نوجوان را ۴۰ کیلومتر دورتر و به محل مزارع کشاورزی برده بود.
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.