چرخ تولید در زرند بین مشکلات قضایی گیر نمی‌کند

رییس دادگستری شهرستان زرند گفت: اقدامات قضایی در زرند، مانع از توقف چرخ تولید در این شهرستان شده است.

چرخ تولید در زرند بین مشکلات قضایی گیر نمی‌کندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان   حجت السلام محمود محمدی، رییس دادگستری شهرستان زرند گفت: با اقدامات قضایی به عمل آمده اجازه ندادیم چرخ تولید در این شهرستان به دلیل مشکلات حقوقی و قضایی متوقف شود.

او افزود: برای تحقق شعار سال و حمایت همه جانبه از بنگاه‌های اقتصادی، کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی، دستگاه قضایی برخورد قاطع با مفسدان و مخلان نظام اقتصادی را در دستور کار ویژه خود قرار داده است.

حجت السلام محمدی با اشاره به نام گذاری سال جدید به نام جهش تولید از سوی رهبرمعظم انقلاب، حضرت آیت الله امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، گفت: شعار امسال شعار حکیمانه‌ای است که پس از شعار‌های مختلف از جمله اقتصاد مقاومتی و آمادگی جامعه برای تولید و رونق کسب و کار‌های داخلی و پرهیز از واردات بی رویه کالا‌های خارجی، می‌تواند برای تبدیل تهدید‌ها و تحریم‌های دشمنان به فرصت و بهبود وضعیت تولید، اشتغال، معیشت و رفاه مردم مثمر ثمر واقع شود.

او افزود: شهرستان زرند با داشتن ذخایر و معادن خدادادی و همچنین فعالیت کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی متعدد به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی کشور به شمار می‌رود.

حجت الاسلام محمدی افزود: با توجه به صنعتی بودن این شهرستان به تبع آن، ناگزیر مشکلات و معضلات مربوط به جوامع صنعتی نیز در این شهرستان وجود خواهد داشت؛ بنابراین همچون سال‌های گذشته اجازه نخواهیم داد، چرخ تولید در این شهرستان به دلیل مشکلات حقوقی و قضایی متوقف شود.

رئیس دادگستری شهرستان زرند اعلام کرد: دستگاه قضایی شهرستان در سال ۹۸ با هدف عمل به منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال مبنی بر رونق تولید با هدف حمایت حقوقی و قضایی از بخش تولید، اقدام به برگزاری جلسات متعدد کرده است.

او بیان کرد: خروجی این جلسات خوشبختانه منجر به حل مشکلات حقوقی و قضایی بین مدیران چندین واحد صنعتی و تولیدی با پیمانکاران طرف قرارداد این شرکت‌ها شد که در نتیجه از بیکار شدن جمع زیادی کارگر، تکنیسین و مهندس در این شهرستان جلوگیری شد.

رییس شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان زرند با اشاره به اقدامات دستگاه قضایی با رویکرد پیشگیری گفت: این اقدامات موجب شد تا از تشکیل بالغ بر ۵۰۰ پرونده قضایی و همچین برگزاری اعتصابات و تجمعات اعتراضی کارگری در پارسال جلوگیری شود و کارگران به حق و حقوق قانونی خودشان برسند.

او بیان کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده از سوی دادگستری شهرستان زرند مشکلات ایمنی معدن باب نیرو مرتفع شد و شرایط آغاز به کار معدن مذکور فراهم شد.

حجت الاسلام محمدی یکی دیگر از اقدامات دستگاه قضایی شهرستان را رسیدگی به شکایات واصله درباره مشکلات استخدامی پرسنل شرکت فولاد تکنیک زرند عنوان کرد و افزود: خوشبختانه اقدامات خوبی در این رابطه صورت پذیرفت.

او با بیان اینکه سال جدید را در حالی آغاز کرده ایم که نه تنها کشور عزیزمان ایران؛ بلکه جهان در حال مبارزه با ویروس کروناست، گفت: در این شرایط دستگاه قضا همراه و همگام با دستگاه‌های اجرایی برای حفظ سلامت مردم حضور فعال داشته و با تهدیدکنندگان سلامت جامعه برخورد قاطع خواهد کرد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار