اطلاعات جدید برنامه ردیابی کرونا از شرکت‌های گوگل و اپل

شرکت گوگل طی بیانیه رسمی، اطلاعاتی را از اقدامات آینده برای نرم افزار مشترک خود با اپل را در اختیار کاربران قرار داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اخیرا اخبار زیادی مبنی بر همکاری دو ابرقدرت دنیای فناوری، اپل و گوگل منتشر شده است و آن‌ها قصد دارند تا با ساخت یک برنامه ردیابی، شیوع ویروس کرونا را تحت کنترل قرار داده و از آن بکاهند. حالا شرکت گوگل طی بیانیه اخیر خود اطلاعات جدیدی را با مخاطبین و کاربران در میان گذاشته است.

اطلاعات منتشر شده توسط گوگل از برنامه جدید این شرکت

طبق بیانیه اخیر شرکت گوگل، برنامه ردیابی افراد برای کنترل ویروس کرونا قرار است تا از طریق سرویس اینترنتی Google Play به دست کاربران برسد. گوشی‌های هوشمند با سیستم عامل اندروید ۶ می‌توانند از این نرم افزار جدید بهره‌مند شده و آن را استفاده کنند. این برنامه همچنین قرار است بروزرسانی‌هایی داشته باشد که طبق اطلاعات گوگل این ارتقا قالب برنامه و مراحل آن را توسعه می‌دهد. در ادامه نیز اظهار شد که این نرم افزار در ماه آینده از بروزرسانی مورد نظر برخوردار خواهد شد.

مرحله دوم عملیاتی شدن برنامه مذکور قرار است تا سرویس‌های شرکت اپل را نیز به خود اضافه کند و انتظار می‌رود که طی ماه‌های آینده صورت گیرد. گفتنی است در این بین بسیاری از گوشی‌های هوشمند مانند سری گوشی‌های هوآوی و تلفن‌های همراه در چین، قادر نخواهند بود تا از این سیستم استفاده کنند چرا که از سوی شرکت گوگل و یا دولت آمریکا تحریم شده‌اند.

گوگل اطلاعاتی جدید از برنامه مقابله با کرونای خود منتشر کرد

به نظر می‌آید که شرکت گوگل برای این دستگاه‌ها نیز راه حلی را در نظر گرفته و تصمیم دارد تا قالبی از برنامه خود را به صورت اختصاصی در اختیار چنین مواردی بگذارد تا آن‌ها نیز بتوانند در کنترل شیوع ویروس کرونا تلاش‌های لازم را بکنند. در حال حاضر اطلاعاتی از جزئیات برنامه‌نویسی نرم افزار منتشر نشده است، اما با این حال شرکت گوگل اظهار داشته که شرکت‌هایی که سعی دارند برنامه‌های مشابهی را تولید کنند می‌توانند از کد‌های برنامه آن‌ها استفاده کنند. هدف دو ابرقدرت فناوری آن است که تمامی کشور‌های جهان بتوانند از چنین برنامه‌ای برخوردار شوند و ویروس کرونا را تحت کنترل خود قرار دهند تا دیگر نیازی به قرنطینه خانگی با این شدت نباشد.


بیشتر بخوانید: عدم اطلاع ترامپ از اقدامات مهم شرکت‌های اپل و گوگل


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار