رئیس اتحادیه موبایل مشهد گفت: در زمان تعطیلی بازار، فروش به صفر رسیده بود، اما هم اکنون مراجعه نسبت به شرایط معمول، یک و نیم برابر شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،افشین اکبری حداد، رئیس اتحادیه موبایل مشهد در خصوص وضعیت بازار موبایل پس از بازگشایی اصناف گفت: از ۲۳ فروردین بازار موبایل رونق پیدا کرده، زیرا موبایل یک وسیله بسیار ضروری است و مردم مخصوصا در ایام قرنطینه به آن بیشتر احتیاج دارند.

او افزود: واحد‌های صنفی ما از یکم تا بیست و سوم تعطیل بودند، بنابراین اکنون همه مخصوصا برای خدمات و تعمیرات مراجعه می‌کنند. از طرف دیگر تقریبا ۴۰ درصد از واحد‌های صنفی مربوط به موبایل در پاساژ‌ها قرار دارند که هنوز حق بازگشایی ندارند.

رئیس اتحادیه موبایل مشهد ادامه داد: از زمان بازگشایی فروشگاه‌ها، حدود ۳۰ درصد کارمندان به دلیل کرونا مراجعه نمی‌کنند این باعث شده واحد‌های صنفی، مجبور باشند تا با حداقل نیرو کار کنند یا کارمندان جدید استخدام کنند.

اکبری حداد به ضرورت رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم در فروشگاه‌های موبایل اشاره کرد و بیان کرد: متراژ فروشگاه‌ها به طور میانگین ۱۵ متر مربع است و حداقل سه نفر فروشنده دارد، مردم نیز نیز با تعداد زیاد مراجعه می‌کنند و بدون هیچ برنامه‌ریزی و کنترلی وارد فروشگاه‌ها می‌شوند.

او تصریح کرد: اتاق اصناف اعلام کرده که واحد‌های صنفی باید از ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر فعالیت کنند، اما مردم به این موضوع توجهی ندارند و همین باعث شده صنف ما افزایش ساعت کار را مطالبه کند ضمن اینکه بسیاری از صنف‌های دیگر رعایت نمی‌کنند و بیشتر صنوف از ۶ بعدازظهر به بعد فعالیت دارند و مردم نیز ‎حاضر نیستند در الگوی خرید خود تغییر ایجاد کنند.

رئیس اتحادیه موبایل مشهد تاکید کرد: اطلاع‌رسانی‌ها در صنوف برای مردم مناسب نبوده، اگر قرار است طرحی همگانی در شهر ایجاد شود، باید رسانه‌ها بسیج شوند و اطلاع‌رسانی کنند. فرهنگ‌سازی صورت نگرفته و باعث مشکلات زیادی شده است. بسیاری از افراد بدون ماسک و وسایل بهداشتی به فروشگاه‌ها مراجعه می‌کنند باید اطلاع‌رسانی شود که این ساعت کار به چه دلیل بوده و مردم نیز مطلع شوند تا الگوی مصرف خود را تغییر دهند.

اکبری حداد اظهار کرد: اگر تصمیمی گرفته می‌شود که به طور مثال پاساژ‌ها تعطیل باشند، این باید در کل شهر اتفاق بیفتد، در حال حاضر صنف بلور، فروشگاه‌های پوشاک بلوار معلم، کفش‌فروشی‌های خیابان احمدآباد و گاهی پرده‌فروشی‌های خیابان تعبدی تا ۱۱ شب فعالیت دارند که این به معنی نبود نظارت بر تصمیم‌گیری‌ها و اطلاع‌رسانی‌های نامناسب است که باعث سردرگمی مردم و کسبه شده است.

او گفت: ما از باز شدن اصناف ناراضی نیستیم، زیرا دولت سبد حمایتی ندارد، کاسب زمانی می‌تواند مغازه خود را تعطیل کند که بانک هم تعطیل باشد. اگر کمک مالی به کاسب نمی‌شود که در خانه بماند، حداقل باید بانک‌ها را تعطیل می‌کردند تا چک‌های کاسب‌ها به حساب نرود، بنابراین ما از بازگشایی اصناف استقبال می‌کنیم، فقط این موضوع ناعادلانه و بدون برنامه‌ریزی و نظارت است.


منبع: ایسنا


انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.