۱۰۰ درصد اعتبارات هزینه‌ای چهارمحال و بختیاری جذب شد

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته به بخش هزینه‌ای استان گفت: ۱۰۰ درصد اعتبارات هزینه‌ای این استان در سال ۱۳۹۸ تخصیص داده شد.

۱۰۰ درصد اعتبارات هزینه‌ای چهارمحال و بختیاری جذب شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی شهریارپور رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: اعتبارات هزینه‌ای استان در سال گذشته ۲ هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال بود، که ۱۰۰ درصد آن تخصیص داده شده است.

او افزود: تمامی حقوق و مزایای کارکنان دولت در سال گذشته به‌طور کامل پرداخت و پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۱۳۹۸ به‌میزان ۱۶۰ میلیارد ریال تامین اعتبار و پرداخت شد.

شهریارپور تصریح کرد: در سال گذشته ۵۰ درصد افزایش اعتبارات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری کارکنان دولت اعمال و در این راستا ۵۳ میلیارد ریال تامین و پرداخت شد.

او یادآور شد: در ارتباط با تامین منابع مالی طرح‌های سرمایه‌گذاری و پروژه‌های عمرانی، اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای چهارمحال و بختیاری براساس قانون بودجه سال ۱۳۹۸ با رشد بالای ۵۵ درصد برابر ۹ هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال افزایش یافت، که ۸ هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال آن ابلاغ شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: اعتبارات سیل سال گذشته استان حدود ۳ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال بود که با تخصیص ۹۰ درصدی، شرایط مناسبی در بازسازی آسیب‌های ناشی از سیلاب در پروژه‌های زیربنایی استان مانند اماکن عمومی، ساختمان‌های مسکونی و طرح‌های تولیدی ایجاد کرده است.

او گفت: اعتباراتی که از محل منابع ملی و ردیف‌های متمرکز به دانشگاه‌ها و شرکت‌های دولتی چهارمحال و بختیاری و سایر منابع همچون صندوق توسعه ملی، منابع بانک‌ها و مشارکت خیران و سرمایه‌گذاران استان ایجاد شده ۳ برابر اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان بود، باعث رشد اشتغال و تولید شده است.

شهریارپور تاکید کرد:یارانه مربوط به خانواده‌های مشمول در چهارمحال و بختیاری همراه با کمک هزینه معیشتی و پرداخت‌های کمک نقدی به افراد آسیب دیده شیوع ویروس کرونا در زمان مشخص پرداخت شد.

او، در خصوص درآمد‌های عمومی چهارمحال و بختیاری افزود: میزان تحقق درآمد‌های عمومی استان در سال گذشته ۴ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال بود که در مقایسه با ۳ هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال درآمد استان حدود ۳۲ درصد مازاد درآمد را ایجاد کرده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: ۱۴ طرح از طرح‌های مهم و تاثیرگذار استان با عنوان طرح‌های اقتصاد مقاومتی مصوب و فرآیند پیگیری عملیات و اجرایی آن با تعیین مسوولان ذی‌ربط انجام شد.

او یادآور شد: تکمیل و بهره‌برداری این طرح‌ها افزون‌بر ۲۰ هزار میلیارد ریال نیاز دارد که در سال گذشته ۶ هزار میلیارد ریال در سفر رییس سازمان برنامه و بودجه به این طرح‌ها اختصاص داده شد.

شهریارپور اظهار داشت: طرح‌های سرمایه‌گذاری و پروژه‌های عمرانی چهارمحال و بختیاری در هفته دولت سال گذشته ۲۶۸ طرح سرمایه‌گذاری و پروژه‌های عمرانی با افزون‌بر ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال و در دهه فجر انقلاب اسلامی ۲۶۱ سرمایه‌گذاری و پروژه‌های عمرانی با ۳ هزار و ۶۰ میلیارد ریال افتتاح و بهره‌برداری شد.

او گفت: این استان در سال ۱۳۹۸ به‌عنوان استان پیشرو در تهیه اسناد توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی برای ۳۷۵ روستا و ۳۰ دهستان استان مطرح و پس از تصویب با حضور مسوولان استانی و ملی رونمایی شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این سند برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ شده است.

او یادآور شد: همچنین اسناد توسعه بخشی، سند توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان در طول برنامه ششم توسعه، سند توسعه تجارت خارجی و سند توسعه گردشگری استان تهیه شده است.

شهریارپور با اشاره به شیوع و گسترش ویروس کرونا اظهار داشت: به همین منظور ستاد مبارزه با ویروس کرونات در چهارمحال و بختیاری تشکیل شد تا فعالیت‌های استان کمترین مواجهه با این ویروس را داشته باشد.

او گفت: در این راستا سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری منابع مورد نیاز برای مبارزه با ویروس کرونا را اختصاص داده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: تلاش‌های جامعه سلامت و کادر بهداشت و درمان استان و تمامی مسوولان و خیران فعال در جبهه سلامت قابل قدردانی است.

شهریارپور افزود: سال ۱۳۹۸ با سختی‌های فراوانی همراه بود، اما با وجود تحریم‌های شدید ظالمانه دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، جاری شدن سیلاب ویران‌گر و شیوع و گسترش ویروس کرونا، ولی روند فعالیت‌های عمرانی و خدماتی دولت در استان متوقف نشد و ادامه پیدا کرد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.