پیک امید کانون، امدادرسان فرهنگی در فضای مجازی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: پیک امید کانون امدادرسان فرهنگی کودکان و نوجوانان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، وحید کیانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در اولین جلسه کارگروه اجتماعی استان در سال جدید که با حضور استاندار خوزستان و محوریت بررسی آثار کرونا ویروس بر جامعه برگزار شد، به تشریح عملکرد اقدامات کانون در این زمینه پرداخت.

او با اشاره به برگزاری ۲۴ جلسه مجازی با حضور معاونان، کارشناسان و مربیان فرهنگی، هنری و ادبی اداره کل کانون خوزستان با موضوع برنامه‌ریزی در اجرای طرح پیک امید بیان داشت: مربیان و کارشناسان کانون استان با تولید بیش از ۲۰۰ بسته‌های آموزشی و سرگرمی تا ۲۲ فروردین‌ماه ۱۳۹۹ با موضوع‌های ادبی، هنری و فرهنگی به‌صورت داوطلبانه و جهادی در دو بخش ملی و استانی اقدام به خدمت‌رسانی مجازی به کودکان و نوجوانان کردند.

کیانی در تشریح فعالیت‌های ملی کانون خوزستان اظهار کرد: در این بخش مربیان و کارشناسان کانون ۱۶۹ بسته آموزشی و سرگرمی با موضوع‌های نقاشی، سفال، عکاسی، کاردستی، کاغذ و تا، بازی و سرگرمی، معرفی کتاب، شعرخوانی، قصه‌گویی، نمایش، پویانمایی، سرود و خوشنویسی تولید و به دبیرخانه ملی پیک امید در معاونت فرهنگی کانون کشور ارسال کردند.

این مقام مسئول ادامه داد: در این بخش فایل‌های آموزشی و سرگرمی تهیه‌شده از سوی مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون در نشانی، khozestan.kanoonnews.ir و omid.kpf.ir آدرس دامنه سایت استان خوزستان و پرتال اینترنتی کانون کشور، aafarinesh @ و @kanoonparvaresh_khozestan نشانی‌های صفحات کانون آفرینش و کانون خوزستان در پیام‌رسان‌ها و رسانه‌های اجتماعی کانون خوزستان و کشور در اختیار مخاطبان قرار گرفته و همچنان این مهم ادامه دارد.

مدیرکل کانون خوزستان در بخش فعالیت‌های استانی این نهاد فرهنگی اذعان داشت: ۴۲ کارگاه آموزش مجازی با موضوع‌های فرهنگی، هنری و ادبی توسط مربیان و کارشناسان کانون با موضوع‌های فرهنگی، هنری و ادبی برای کودکان و نوجوانان برگزار شده است.

او کارگاه‌های ادبی و نوشتن خلاق، شعرخوانی، نقاشی، کلاس ادبی، داستان‌نویسی، سفال، خوشنویسی و قصه‌گویی را از جمله کارگاه آموزش مجازی کانون برشمرد و بیان کرد: در این ایام انجمن‌های ادبی، نمایش و سرود کانون به‌صورت مجازی با حضور اعضای نوجوان تشکیل شد.

کیانی تشکیل و برگزاری رویداد ادبی «تنفس صبح»، مسابقه عکس «خانه امن من» و مسابقه شعرخوانی «بهار آیینه» را دیگر برنامه‌های کانون عنوان کرد  گفت: ۲۱ قصه در این ایام توسط کانون تولید و در کانال قصه‌گویی این نهاد فرهنگی منتشر شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.