کد خبر: ۷۳۱۹۱۹۰
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۰
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۰
کد خبر : ۷۳۱۹۱۹۰

برای درمان بی خوابی‌های شبانه به مصرف میوه‌های مفید توصیه شده توجه کنید.

حسنی/میوه‌ای که به تنظیم خواب شبانه کمک می‌کند

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، کیوی این میوه پرزدار، به دلیل دارا بودن مواد غذایی در رده میوه‌های بسیار مفید قرار دارد. این میوه به دلیل خاصیت کاهندگی که بر سطح تری گلیسیرید دارد، از غلظت خون می‌کاهد و از تنگ شدن عروق و بروز انواع سکته‌ها جلوگیری می‌کند. کیوی با داشتن آنتی‌اکسیدان فراوان خاصیت ضدسرطانی بسیاری دارد و امکان مبتلا شدن به بعضی از سرطان‌ها را کاهش می‌دهد.

ویتامین C موجود در کیوی به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک می‌کند. کیوی، مقدار بالایی ترکیبات آنتی اکسیدان و ویتامین E دارد که به افزایش تعداد سلول‌های T کمک کرده و باعث سیستم ایمنی قوی‌تر می‌شود. در روز‌های اپیدمی کرونا که موضوع تقویت سیستم ایمنی مطرح است، می‌توان از این میوه برای افزایش ایمنی بدن استفاده کرد.

طبق مطالعات و پژوهش‌های صورت گرفته استرس، اضطراب و کمبود خواب روی عملکرد بدن انسان اثر می‌گذارد. با توجه به شرایط کرونا و تغییر در زمان خواب افراد، این میوه می‌تواند به تنظیم خواب شبانه کمک کند؛ بنابراین توصیه می‌شود به مصرف روزانه کیوی توجه داشته باشید.

وجود ویتامین C فراوان در کیوی می‌تواند سیستم ایمنی‌ بدن را تقویت کند. این آنتی اکسیدان با خنثی کردن بیماری‌ها و محافظت از بدن در برابر ویروس و عفونت، به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند. طبق پژوهش‌های صورت گرفته، بدن، آنتی اکسیدان‌های کیوی را بهتر از سایر میوه‌های آنتی اکسیدان دار دیگر، جذب می‌کند.

تحقیقات نشان می‌دهد کیوی به عنوان منبعی غنی از آنتی اکسیدان‌ها می‌تواند از عملکرد سیستم ایمنی حمایت کرده و احتمال تشدید سرماخوردگی، آنفلوآنزا یا بیماری‌های مشابه را در گروه‌های حساسی، چون سالمندان و کودکان کاهش بدهد. کیوی دارای ویتامین E، نیز هست که برای افزایش تعداد سلول‌های نابودگر مفید بوده و منجر به تقویت سیستم دفاعی بدن می‌شود.

افرادی که نمی‌توانند از یک خواب عمیق و با کیفیت بهره ببرند، می‌توانند با خوردن کیوی این مشکل را حل کنند. این میوه‌ی خوشمزه دارای ترکیبات مفیدی، چون آنتی اکسیدان‌ و سروتونین است که می‌تواند در درمان ناهنجاری‌های خواب سودمند باشد. دانشمندان، تاثیرات مصرف کیوی را بر کیفیت خواب در بزرگسالان دچار مشکلات خواب بررسی کردند و دریافتند مصرف کیوی می‌تواند به خواب رفتن، طول مدت خواب و کیفیت آن را بهبود ببخشد. برای اینکه از بهتر بخوابید فقط کافیست ۲ ساعت قبل از رفتن به رختخواب، ۲ عدد کیوی بخورید.


بیشتر بخوانید:

چگونه از پوست خود در مقابل شستشوی مداوم دست‌ها محافظت کنیم؟

تهدید اپیدمی کرونا را باید به فرصت تبدیل کنیم

ویروس کرونا؛ اهمیت تغذیه و نقش آن در سلامت ایمنی بدن

توصیه های تغذیه ای خاص برای افراد دیابتی در زمان کرونا

نوشیدن کدام دمنوش در رفع مشکلات گوارشی مفید است؟


انتهای پیام/

پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
مطالب پیشنهادی وب
اخبار پیشنهادی
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
برچسب ها
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
سپاس
زیارت عاشورا-صفحه خبر دسکتاپ