متولیان فرهنگ و هنر وظیفه سنگینی بر عهده دارند

امام جمعه کرمان با تاکید بر این که هنر باید برای ارتقای ارزش‌های انسانی به‌کار گرفته شود، گفت: متولیان فرهنگ و هنر استان وظیفه بسیار سنگینی بر عهده دارند، چرا که سامان دادن و نظارت کردن در بحث هنر، بسیار مهم و جدی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مدیران دستگاه‌های فرهنگی و هنری استان کرمان با حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار که به‌مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار شد، امام جمعه کرمان در سخنانی گفت: مدیریت هنری استان باید هر چه بیشتر در کنار هم قرار گرفته و تلاش کنند تا آثار هنری را به سمت هدایت بشری پیش ببرند.

 

او افزود: یک صحبت، یک نقاشی و یا یک شعر هنرمندانه بسیار اهمیت دارد چرا که می‌تواند یک جامعه را به سمت و سویی خاص سوق دهد.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه گاهی اوقات بدون این که حرفی گفته شود می‌توانیم با یک اثر هنری بر فردی اثر بگذاریم، تصریح کرد: هنر بسیار آرام در روح و جان آدمی وارد می‌شود و اثر خود را می‌گذارد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با تاکید بر این که هنر باید برای ارتقای ارزش‌های انسانی به‌کار گرفته شود، بیان داشت: متولیان فرهنگ و هنر استان وظیفه بسیار سنگینی بر عهده دارند، چرا که سامان دادن و نظارت کردن در بحث هنر بسیار مهم و جدی است.

 

در این دیدار محمد رضا علیزاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز گفت: دستگاه‌های فرهنگی استان هر کدام ماموریت خاص خود را دارند، اما همدلی خوبی بین آن‌ها وجود دارد.

او افزود: در سال گذشته، در زمینه رویداد‌های فرهنگی و هنری استان با تعامل ایجاد شده توانستیم فعالیت‌های فرهنگی هنری استان را به‌خوبی برگزار کنیم.

 

علیزاده با اشاره به اینکه در ایام خاص و شرایط کرونایی هستیم با این وجود قلم و اندیشه هنرمندان تعطیل نشده است، تصریح کرد: صد‌ها اثر هنری با موضوع مبارزه با ویروس کرونا تولید شد و هنرمندان متعددی با فرهنگ‌سازی مردم را به در خانه ماندن دعوت کردند.

او با بیان اینکه دنیا باید از ایران یاد بگیرد که مردم ایران با درک بالا و یک فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی با بیماری کرونا مبارزه می‌کنند، بیان داشت: از فضای مجازی در روز‌های کرونایی به‌خوبی استفاده شد و کرونا باعث شد، تولیدات هنرمندان به‌سمت فضای مجازی برود.

 

ابوذر حسینی‌نسب، مسئول بسیج هنرمندان استان کرمان هم با اعلام اینکه محرومیت‌زدایی هنری، یکی از رسالت‌های بسیج هنرمندان است، گفت: در برخی شهرستان‌های استان به‌نوعی شاهد فقر فرهنگی و هنری هستیم که برای جبران این موضوع، همه باید دست به دست هم دهیم.

او با اشاره به عطر حضور سرداران شهید مقاومت در کرمان تأکید کرد: باید این موقعیت را غنیمت شمرد، چرا که کرمان ظرفیت پایتخت شدن رویداد‌های فرهنگی ـ هنری در حوزه مقاومت را دارد. حسینی نسب تصریح کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب حاج قاسم سلیمانی یک مکتب است و باید در تبیین و معرفی این مکتب هنرمندانه تلاش کنیم.

 

مجتبی اسدی، رئیس حوزه هنری استان کرمان نیز با گرامیداشت یاد و خاطره سیدالشهدای جبهه مقاومت شهید سلیمانی و سید شهیدان اهل قلم شهید آوینی گفت: به یاری خداوند در حوزه هنری، همدلی و همکاری خوبی در عرصه فرهنگی و هنری استان وجود دارد.

سرهنگ محمود مهدوی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان هم با گرامیداشت یاد شهدا و تبریک هفته هنر انقلاب اسلامی گفت: سال گذشته ۳۸ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در استان کرمان تولید و چاپ شده که از این تعداد، ۱۰ عنوان کتاب در حوزه کودک بوده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار