تجهیز یکهزار و ۵۰۰ روستای لرستان به شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: تاکنون یکهزار و ۵۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات تجهیز شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، شهاب حیدری مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: توسعه اینترنت و شبکه ملی اطلاعات از ۲ سال گذشته آغاز و تا پایان سال قبل یکهزار و ۲۴۵ روستا به این شبکه متصل شده و برای امسال نیز ۷۴۵ روستا برای انجام طرح تعریف شده است؛ و‌ی با بیان اینکه تاکنون از مجموع ۷۴۵ روستا ۲۵۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شده ادامه داد: بر اساس تکلیف وزارت ارتباطات برای توسعه روستایی و ایجاد دولت الکترونیک باید تا سال ۱۴۰۰ بتوانیم تمامی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار را به این سرویس مجهز کنیم.

او تصریح کرد: با توجه به قرار گرفتن روستا‌های کمتر از ۲۰ خانوار در مسیر اجرای این طرح، روستا‌های دارای جمعیت ۱۰ تا ۱۵ خانوار استان نیز در مناطق مختلف به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان همچنین با بیان اینکه ۹۱درصد روستا‌های استان از پوشش کامل ارتباطی بهره‌مند هستند ادامه داد: این مهم نتیجه برقراری متوازن زیرساخت‌های ارتباطی در نقاط مختلف استان می‌باشد به نحوی که از ۲ هزار و ۸۶۱ روستای این استان ۲ هزار و ۵۷۸ روستا تحت پوشش کامل ارتباطی قرار گرفته است.

حیدری اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این اداره کل برقراری زیرساخت‌های ارتباطی در مناطق محروم و روستایی، همچنین رفع مشکلات ارتباطی مردم و خدمت‌رسانی در بستر زیرساخت‌های ارتباطی است که شرایط خوبی به ویژه در خصوص ارتباط تلفن ثابت ایجاد شده است.

او با بیان اینکه ۲ هزار و ۳۳۴ روستای لرستان از خطوط تلفن ثابت بهره‌مند شده اند تصریح کرد: همچنین ارتقای نسل‌های تلفن همراه و خدمات مبتنی بر نسل‌های سوم و چهارم برای روستا‌های استان در دست اقدام است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان با اشاره به اینکه این اقدامات با هدف افزایش اشتغال، کاهش شکاف دیجیتال و توسعه خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات برای افزایش رفاه روستاییان صورت گرفته اظهار داشت:‌در مجموع ۹۲ هزار و ۲۵۳ مشترک فعال پهن باند ثابت و همچنین ۶ هزار و ۴۳ مشترک اینترنت پرسرعت در روستا‌های این استان وجود دارد.

حیدری گفت: با تاکید وزارت ارتباطات و همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت، مخابرات منطقه لرستان، اپراتور اول، اپراتور دوم و شرکت های­ وب، امید می‌رود این پوشش در سراسر استان برقرار و ارتباط با کیفیت بالا و با پوشش صد درصدی ایجاد شود.

 

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار