پارسال، بیش از صد هزار تن مس کرمان صادر شد

استاندار کرمان با بیان اینکه پارسال ۱۱۷ هزار تن صادرات مس از استان صورت گرفت، گفت: ارزش سهام شرکت مس در بورس، ۱۴۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،پارسال بیش از صد هزار تن مس کرمان صادر شد محمدجواد فدایی، استاندار کرمان در اولین جلسه شورای معادن استان کرمان در سال ۹۹  با بیان اینکه پارسال در مجموع ۱۰ جلسه شورای معادن استان کرمان برگزار شد، گفت: در این جلسات تصمیمات خوبی گرفته شد و موضوعات مهمی مورد بحث قرار گرفت.

او افزود: طبق گزارش های دریافتی از برخی معادن و صنایع، در مجموع عملکرد معادن استان در سال ۹۸ خوب بوده  است. 

فدایی با اشاره به اینکه در حوزه مس، تولید کاتد استان کرمان دو برابرشده  و ظرفیت تولید ما به ۴۰۰ هزار تن در سال ۹۸ رسیده است، گفت: صادرات مس در استان کرمان سه برابر شده و ۱۱۷ هزار تن صادرات داشتیم که ارزش سهام شرکت مس در بورس ۱۴۶ درصد رشد داشته که رتبه سوم شرکت‌های بورسی کشور را کسب کرده ایم. 

او  تصریح کرد: پارسال فروش مس در مجموع  ۲۵۸ هزار تن بوده که این موضوع ۲۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

فدایی افزود: در حوزه فولاد و معادن دیگر نیز موفقیت‌های خوبی داشتیم و پروژه‌های صنعتی و معدنی خوبی شروع شد.

او  با بیان اینکه امسال شروع پروژه‌های جدید برای ما مهم است، گفت: تاکید ما بر این است که واحد‌ها، سرمایه‌گذاری‌های توسعه‌ای خود را به‌طور مستقیم در ارتباط با فعالیت‌های شرکت‌های خودشان و هم به‌صورت مشارکت با واحد‌های کوچک داشته باشند.

استاندار کرمان بیان کرد: توقع ما از شرکت‌های بزرگ گل‌گهر، گهر زمین، جهان فولاد، مس شهربابک و مس سرچشمه این است که علاوه بر اینکه مستقیما سرمایه‌گذاری‌های توسعه‌ای خود را دنبال می‌کنند، اعلام کنند برای پروژه‌های کوچک و جنبی چه مشارکتی دارند؟

او  عنوان کرد: پارسال تصویب کردیم که ۱۵ واحد تولید کنسانتره مس به ظرفیت ۸۰ هزار تن داشته باشیم که بعضی از این‌ها نیاز به مشارکت واحد‌های بزرگ مس دارند. 

یدالله موحد، رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: استان کرمان را به‌ عنوان بهشت معادن کشور معرفی کردیم و انکار هم نمی‌شود؛ اما این بهشت برای کیست و چه کسانی از منافع آن بهره‌مند می‌شوند؟ چرا  نباید درآمد‌های حاصل از معادن استان به برنامه‌های توسعه‌ای استان تبدیل شوند؟! آیا درآمد‌های خالص نباید به توسعه استان کمک کنند؟! و چرا نباید این درآمدها در بخش‌های کشاورزی و دیگر بخش ها سرمایه‌گذاری شوند؟! 

او با بیان اینکه همه باید دست به هم دهیم و نمی‌خواهیم از بخشی خاص انتقاد کنیم، گفت: بحث این است که باید وحدت کلمه ایجاد شود و مطالبات مردم را ما باید فریاد بزنیم، افزود: اگر این تبصره و بند ۴ ماده ۴۳ ششم توسعه اجرا نشود، حتما باید برخورد قضایی شود و مسئولان آن جواب دهند.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: در حوزه زیست‌محیطی مشکل داریم، به طور مثال آلایندگی بخش اسید خاتون‌آباد هنوز برطرف نشده است.

او با اشاره به فضای اقتصادی ناشی از کرونا ویروس، گفت: امیدواریم فروش‌های میلیاردی شرکت‌ها و معادن بزرگ به استان آید و آثار آن را در استان ببینیم و تمام سود حاصل به جیب سهامدار نرود.


انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار