آغاز مبارزه با آفات گندم و جو در اهر

مدیر جهادکشاورزی اهر از آغاز مبارزه با آفات گندم و جو در اهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز ،اسدی مدیر جهادکشاورزی اهر از آغاز مبارزه با آفات گندم و جو در اهر خبر داد.

اسدی گفت: این آفات شامل سن گندم، علف‌های هرز، زنگ گندم و شته روسی می‌باشد که مبارزه با آن‌ها در مزارع گندم و جو اهر آغاز شده است.

او افزود: با توجه به اینکه این آفات و امراض به شدت عملکرد مزرعه و کیفیت محصولات تولیدی (گندم و جو) را تحت تأثیر قرار می‌دهد، از کشاورزان عزیز انتظار داریم ضمن مراجعه به فضای مجازی، دانش و علوم کشاورزی نوین کارشناسان کشاورزی را مورد توجه قرار داده و نحوه مبارزه و سموم مورد استفاده و دُوز مصرفی سموم و زمان مبارزه را طبق خواسته مروجین و کارشناسان کشاورزی انجام دهند تا به لطف پروردگار به تولید مطلوب از لحاظ کمی و کیفی دست یابیم.

مدیر جهادکشاورزی اهر گفت: تاکنون یک هزار و ۲۷۷ تن از انواع کود‌های شیمیایی (ازته و فسفاته) در بین کشاورزان منطقه توزیع شده و ادامه خواهد داشت.

او گفت: جهت جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و در راستای سلامتی روستائیان و به خصوص کشاورزان، مدیریت جهادکشاورزی اهر به جای توزیع کود انفرادی که باعث تجمع می‌شود، توزیع کود به صورت روستایی را جایگزین نموده است که در این زمینه کشاورزان ۲ نفر نماینده به جهادکشاورزی معرفی و کود روستا را تحویل و در روستا‌ها در اختیار کشاورزان قرار می‌دهند و در روند توزیع کود روستایی نظارت کارشناسان و پایش مصرف کود در اراضی کشاورزی تداوم دارد.

مدیرجهادکشاورزی اهر، گفت: در شهرستان اهر ۴۸ هزار هکتار از اراضی به زیر کشت گندم و جو رفته است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار