کشاورز میانه‌ای در تولید جو در کشور رکورد زد

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه میانه گفت: بالاترین رکورد برداشت جو کشور در سال جهش تولید از آن کشاورز برتر شهرستان میانه شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،ایرانی‌پور مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه میانه گفت: حسن بی‌رنگ کشاورز میانه‌ای برای دومین سال متوالی بالاترین رکورد برداشت جو در استان را به خود اختصاص داده است.

او گفت: حسن بیرنگ کشاورز بخش مرکزی روستای طغای توانست سال ۹۸ با برداشت ۱۱ تن و ۱۰۰ کیلو جو در هکتار به عنوان جوکار نمونه استانی انتخاب شود و امسال هم محصول خود را (رقم جلگه) با یک و نیم تن در هکتار نسبت به سال گذشته افزایش داده و به ۱۲ تن و ۶۰۰ کیلو برساند.

ایرانی‌پور میانگین برداشت جو در شهرستان میانه را در مزارع آبی حدود ۵ تن و در دیم ۲.۵ تن در هکتار ذکر و افزود: این کشاورز سال گذشته با بهره گیری از تحقیقات علمی و توصیه‌های کارشناسان جهادکشاورزی توانست با برداشت ۱۱ تن و ۱۰۰ کیلو محصول جو در هکتار میانگین برداشت شهرستان را در این مزرعه به حدود ۸ تن در هکتار افزایش دهد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه میانه با بیان اینکه این کشاورز در سالجاری حدود ۳۰ هکتار از اراضی خود را به کشت جو اختصاص داده است،گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۳۷۵ تن جو در این مزرعه برداشت و به بازار عرضه شود.

او گفت: در سال زراعی جاری ۸ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی شهرستان زیرکشت محصول جو رفته که پیش بینی می‌شود ۲۲ هزار تن جو در شهرستان برداشت شود.

 جمشیدی مسئول زراعت مدیریت جهادکشاورزی شهرستان میانه با بیان علت موفقیت در برداشت این میزان محصول گفت: رعایت اصول فنی کاشت، استفاده از توصیه‌های کارشناسان کشاورزی، مصرف بهینه نهاده‌های کشاورزی، استفاده از بذرمرغوب، رعایت اصول صحیح آبیاری، استفاده از کود‌های آلی و ریزمغذی و مبارزه به موقع با آفات از دلایل موفقیت در برداشت این میزان محصول جو است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار