خسارت ۳۱۰ میلیارد ریالی سیلاب در خواف

فرماندار خواف گفت: بارش شدید باران و سیلاب ناشی از آن طی پنج روز گذشته ۳۱۰ میلیارد ریال خسارت در بخش‌های مختلف مناطق شهری و روستایی این شهرستان بر جای گذاشت.

خسارت ۳۱۰ میلیارد ریالی سیلاب در خوافبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حسین سنجرانی فرماندار خواف افزود: بیشتر این خسارت‌ها به بخش‌های کشاورزی، آب‌رسانی روستایی و برق رسانی و زیربنایی وارد شده است.

او ادامه داد: همچنین سیلاب و بارش شدید باران و تگرگ به منازل مسکونی و روستایی و جاده‌های این شهرستان و از جمله بخش سلامی خسارت زد.

فرماندار خواف گفت: در این سیلاب علاوه بر مسدود شدن محور ارتباطی خواف به رشتخوار، یک خودرو نیز هنگام عبور از مسیر کانال و مسیل رودخانه در روستای رزداب که به صورت غیر مجاز در بخشی از آن ساخت و ساز صورت گرفته بود دچار سیلاب شد که تعدادی از سرنشینان آن نجات یافتند و یک تن کشته و یک نفر مصدوم شدند همچنین پیکر یک نوجوان ۱۳ ساله که در سیلاب مفقود شده بود بعد از سه روز جست و جوی نیرو‌های امدادی پیدا شد.

سنجرانی افزود: به دنبال وقوع سیلاب در روستای فدک بخش سلامی ۶۰ نفر از اهالی روستا در محل رباط زیارت روستا گرفتار سیلاب شده بودند که با حضور نیرو‌های امدادی و سایر اهالی روستا نجات یافتند.

مدیر جهاد کشاورزی خواف  از تلف شدن ۳۸۶ راس دام سبک در جریان سیلاب پنج روز گذشته در این شهرستان خبر داد.

رحمان دادپور افزود: بر اثر بارندگی شدید و جاری شدن سیل یکی از گله‌های گوسفند و بز در روستای بندیوان از توابع بخش سلامی طعمه سیلاب شد.

بارش شدید باران و سیلاب ناشی از آن در فاصله زمانی ۱۳ تا ۲۰ فروردین ماه نیز ۷۵ میلیارد ریال خسارت به بخش‌های کشاورزی شامل محصولات زراعی، باغی و قنوات و دامپروری خواف وارد کرد و موجب آسیب دیدگی برخی از ابنیه شهری و منازل مسکونی روستایی و بنا‌های تاریخی این شهرستان شد.

شهرستان خواف با چهار بخش مرکزی، سنگان، جلگه زوزن و سلامی و ۱۵۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان در ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.