تسهیل شرایط برای سرمایه گذاران از اولویت‌های سال ۹۹

استاندار خراسان جنوبی، شناسایی موانع، رفع مشکلات موجود و تسهیل شرایط برای سرمایه گذاری با هدف افزایش تولید را از اولویت‌های سال ۹۹ عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، معتمدیان استاندار خراسان جنوبی در اولین جلسه کارگروه زیربنایی توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان با تأکید بر سرعت بخشی به روند واگذاری مجوز‌ها و پاسخ به استعلام‌ها گفت: با تفویض اختیار به حوزه‌های مرتبط می‌توان روند اجرای کار را سرعت بخشید.

او تدوین نقشه جامع سرمایه گذاری در خارج از شهرک‌های صنعتی را از برنامه‌های اولویت دار کارگروه عنوان کرد و افزود: تأمین زیرساخت‌ها و دریافت استعلام‌های لازم از جمله اقداماتی است که در این طرح به نتیجه می‌رسد و می‌تواند روند سرمایه گذاری را سرعت بخشد.

معتمدیان بیان کرد: هر طرحی که در جلسه کارگروه امور زیربنایی مورد بررسی قرار می‌گیرد و به تصویب می‌رسد باید با سیاست‌های کلان کشور انطباق داشته باشد.

داعی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی به عنوان دبیر کارگروه نیز در ادامه با تشریح اقدامات سال ۹۸ این حوزه با اشاره به انتخاب عنوان سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: از الزامات کار برای ایجاد جهش در تولید، افزایش سرعت و دقت در رسیدگی به پرونده‌های در خواست سرمایه گذاری است.

او افزود: در این جهت، جدولی تدوین شده که گروه‌های تصمیم گیر را در چهار سطح دسته بندی می‌کند، به این ترتیب که پرونده‌ها به ترتیب در سطح فرمانداران، گروه کاری، کارگروه امور زیربنایی و در نهایت شورای برنامه ریزی و توسعه استان بررسی می‌شوند.

داعی گفت: پرونده‌ها در هر سطحی که تأییدیه لازم را دریافت کنند به سطوح بعدی ارجاع نمی‌شوند و به این ترتیب زودتر به نتیجه می‌رسند.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهار کرد: با توجه به این که حدود ۷۰ تا ۷۵ درصد پرونده‌ها در همان سطوح فرمانداران و گروه کاری تعیین تکلیف می‌شوند، برای برگزاری کارگروه امور زیربنایی معطل نمی‌مانند و سرمایه گذار زودتر می‌تواند کارش را آغاز کند.

از مجموع ۳۲ پرونده‌ای که در جلسه مورد بررسی قرار گرفت، اعضا با کلیت ۳۱ پرونده موافقت کردند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار