سردار جلالی در برنامه راز:

انتقال اطلاعات ژنتیک ایرانیان به بیرون، خلاف امنیت ملی است

سردار جلالی در برنامه راز درباره احتمال سوء استفاده از ژنتیک ملت‌ها برای ساخت ویروس‌ صحبت کرد.

هدف اصلی برخی مراکز، سرقت اطلاعات ژنتیکی ایرانیان استبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شب گذشته سردار جلالی در برنامه راز، درباره احتمال ساخته شدن ویروس‌ها با توجه به ژنتیک کشورهای مختلف صحبت کرد؛ متن کامل اطلاعات اعلام شده از سوی وی به این شرح است:

امروز علم ژنتیک بسیار پیشرفت کرده و حتی نقشه‌های ژنتیک می‌تواند مبنای تشخیص شخصیت و حمله بیولوژیکی باشد، در این نقشه‌ها ویژگی‌های کامل انسان‌ها و نقاط ضعف و قوت آنان در مناطق مختلف مشخص شده است. حتی بسیاری از دانشمندان معتقدند که می‌توان سلاح‌هایی ساخت که روی یک ژن تأثیرگذار باشد و بر ژن دیگر بی اثر باشد، بنابراین اطلاعات ژنتیک کشور‌ها، مردم و رهبران آن دارای طبقه‌بندی بالا و از اطلاعات بسیار مهم می‌باشد.

سازمان پدافند غیرعامل در سال ۱۳۹۵ آیین‌نامه‌ای را به تصویب رساند که ممنوعیت انتقال داده‌های ژنتیکی به بیرون کشور بود. این آیین‌نامه ابلاغ شده است و مرتباً آن راپیگیری می‌کنیم؛ حتی باخبر شده‌ایم که تعدادی از هنرمندان و رسانه‌های بهایی بیرون کشور در قالب پروژه ژنوم ایرانیان در حال جمع‌آوری ژن ایرانی هستند و بعضی از مراکز دانشگاهی از روی غفلت همکاری‌هایی داشتند، اما متوجه شدیم که هدف اصلی سرقت اطلاعات ژنتیکی ایرانیان است.

این مسئله بسیار مهم است چرا که می‌توان مبتنی بر ژنتیک مردم هر کشور سلاح‌هایی را برای آنان ساخت و به آنان حمله کرد، بر همین اساس می‌توانم بگویم که انتقال اطلاعات ژنتیک ایرانیان به بیرون از کشور اقدامی خلاف امنیت ملی است.

در ادامه ویدئوی گفت‌وگو سردار جلالی در برنامه «راز» را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
در این حدم که ایشون گفتن غلیظ نیست اما اطلاعات ژنتیکی هر فردی یه چیز شخصی هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
كرونا رو بايد ميدادن دست اين كه تخصصشه نه وزارت بهداشت
آخرین اخبار