استاندار اردبیل:

فرمانداران ثبت نام اصناف در سامانه را مدیریت کنند

استاندار اردبیل گفت: همه اصناف در استان اردبیل تا پنجم اردیبهشت ماه فرصت دارند در سامانه اصناف ثبت نام کنند و فرمانداران نسبت به شرایط شهرستان خود وضعیت را مدیریت کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه با فرمانداران که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد گفت: هنوز مشکل ابتلا به ویروس کرونا در کشور و بخصوص در استان اردبیل ادامه دارد و مردم باید با حساسیت بیشتر فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

او با بیان اینکه تبلیغات محیطی باید هدفمند انجام شود گفت: بیشتر مردم با کسبه و بازاریان سرو کار دارد و برای پیشگیری از شیوع این ویروس در آینده فاز دوم غربالگری، فاصله گذاری اجتماعی و بحث بیماریابی آغاز شده است.

استاندار اردبیل هدف گذاری برای شهرستان‌ها را با توجه به تناسب جمعیتی خواستار شد و افزود: جدی گرفتن این بیماری و افزایش حساسیت مردم به موضوع نیازمند ارایه پروتکل بهداشتی و توجیه مردم است.

بهنام جو با بیان اینکه مردم همکاری خوبی با عوامل انتظامی و بهداشتی داشته اند تصریح کرد:انتظار ما از مردم، کسبه، بازاریان و صاحبان مشاغل این است که اصول بهداشتی از قبیل داشتن ماسک، دستکش و ضدعفونی محل مورد نظر را رعایت کنند.

او با تاکید به اینکه تا پایان ریشه کنی این ویروس نباید هیچ کس در کار خود اهمال و سستی داشته باشد گفت:همکاری دستگاه‌های اجرایی، نیرو‌های مسلح، بسیج اتاق اصناف تا کنون قابل تقدیر است و امیدواریم این همکاری‌ها ادامه داشته باشد.

استاندار اردبیل ادامه داد: هر هفته حداقل دو جلسه با فرمانداران بصورت ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود و فرمانداران باید گزارش بازدید و عملکرد روزانه خود را ارایه دهند.

بهنام جو ضمن تقدیر از صبوری و تحمل کسبه و بازاریان در رابطه با تعطیلی مغازه‌ها گفت:فعالیت رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها بصورت بیرون بر بلامانع است، اما تجمع در داخل مغازه‌ها و رستوران‌ها و سرویس دهی به مشتریان تا اطلاع ثانوی با توصیه دانشگاه علوم پزشکی ممنوع است.

او با تاکید براینکه هیچ ارگانی نباید در فاز دوم مبارزه با کرونا سست کاری کنند گفت: با پیگیری‌های انجام شده دستگاه‌های جدیدی برای تست افراد بیشتر در بیمارستان‌های استان نصب شده و یک آزمایشگاه نیز توسط شهرداری اردبیل ایجاد خواهد شد.

استاندار اردبیل با تاکید بر اینکه مدیریت شعب بانک‌ها در استان باید در اجرای طرح فاصله اجتماعی دقت داشته باشند گفت: در صورت عدم رعایت پروتکل بهداشتی در بانک‌ها باید تذکرات لازم به مدیریت شعب داده شود.

بهنام جو از اجرای ۷گام اساسی در فاز جدید مراقبت اپیدمی کرونا خبر داد و افزود: از جمله این گام‌ها بیماریابی، کنترل و کشف تماس ها، بررسی موارد کشف شده، آمار و بروز رسانی اطلاعات، فاصله گذاری اجتماعی مرحله دوم، گند زدایی محیطی بصورت هدفمند، افزایش آزمایش‌های روزانه و ایجاد نقاهتگاه‌ها در سطح استان است.

او در پایان از مردم استان خواست پروتکل بهداشتی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت را رعایت کنند و همچنین فرمانداران شهرستان‌ها را نسبت به جدی گرفتن وضعیت فاصله گذاری اجتماعی توصیه کرد.

در این جلسه ویدئو کنفرانس هر فرماندار شهرستان استان آخرین وضعیت مبارزه با کرونا را تشریح کردند و ۵ فرماندار نیز روز یکشنبه اطلاعات و گزارش شهرستان تحت مدیریت خودشان را ارایه می‌دهند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.