کمک به تحقق شعار سال و تداوم مبارزه با فساد از اهداف دستگاه قضایی اردبیل

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: کمک به تحقق شعار سال و تداوم مبارزه با فساد از اهداف مهم دستگاه قضایی استان اردبیل است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان اردبیل در جلسه شورای معاونین دادگستری استان با روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شده بود گفت: به لحاظ شیوع بیماری کرونا و نیز رعایت پروتکل بهداشتی این جلسه بر خلاف رویه سابق که به صورت حضوری برگزار می‌شد، از طریق ویدئو کنفرانس و به صورت غیرحضوری برگزار گردید.

او با اشاره به اینکه این جلسه اولین جلسه با مدیران دستگاه قضایی استان در سال ۹۹ است افزود: تلاش می‌شود امورات دستگاه قضایی به صورت برنامه محور و بر اساس اهداف تبیین شده قبلی پیش برده شود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با تشریح اهداف و اولویت‌های دستگاه قضایی استان اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های دستگاه قضایی استان ارتقاء وضعیت و کیفیت رسیدگی‌ها، اتقان آرا، کاهش اطاله رسیدگی و تحقیقات، به نتیجه رساندن پرونده‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن همراه با دقت در بررسی‌ها است.

عتباتی افزود: یکی دیگر از برنامه‌های دستگاه قضایی استان که به عنوان یک طرح ملی در دستور کار قرار داشت رسیدگی به پرونده‌های معوق بود که خوشبختانه استان اردبیل در سایه تلاش شبانه روزی و کار جهادی همکاران توانسته است رتبه اول اول کشوری را در این خصوص کسب کند.

او در ادامه با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید گفت: دستگاه قضایی همانند سال‌های قبل در کنار مدیران و مسئولان دستگاه‌های متولی امر اقتصاد و نیز بخش خصوصی، سرمایه گذاران و تولید کنندگان خواهد بود و از ظرفیت دستگاه قضایی برای پیشبرد و تحقق شعار سال استفاده خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل تلاش در جهت ارتقای امنیت مردم در حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و روانی را از دیگر برنامه‌های دستگاه قضایی استان برشمرد و گفت: مبارزه بی امان و مستمر با جرائم به ویژه جرایم خشن و جرایمی که نظم و امنیت و آسایش مردم را بر هم می‌زند همچون نزاع دسته جمعی، مشروبات الکلی، مواد مخدر و نیز مبارزه با فساد را از اولویت‌های دستگاه قضایی استان ذکر کرد و هشدار داد؛ دستگاه قضایی با مجرمان و متخلفان در این حوزه طبق قانون به شدت برخورد می‌کند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.