آمریکا بی‌سرو صدا بمب‌افکن‌های استراتژیک خود را از گوآم خارج کرد

گزارش‌ها حاکی از آن است که نیروی هوایی آمریکا پس از ۱۶ سال، به طور تدریجی بمب‌افکن‌های استراتژیک خود را از جزیره گوآم خارج کرده است.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیروی هوایی آمریکا به طور مخفیانه و بی سر و صدا به استقرار ۱۶ ساله بمب افکن‌های خود در جزیره گوآم پایان داد.

روز پنج شنبه و با بازگشت ۵ بمب افکن بی-۵۲ استراتوفورترس به آمریکا، هیچ هواپیمایی برای جایگزینی آن‌ها به گوآم فرستاده نشد. پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا تاکنون هیچ اظهارنظری در این باره نکرده است.

آمریکا از سال ۲۰۰۴، در قالب آنچه «ماموریت استقرار مداوم بمب افکن» نامید، به استقرار بمب افکن‌های راهبردی خود در جزیره گوآم ادامه داده است. با این حال برای اولین بار طی ۱۶ سال گذشته، هیچ بمب افکن آمریکایی در جزیره گوآم حضور ندارد.

پایگاه ردیابی ایرکرفت اسپوت روز پنج شنبه گزارش داد ۵ بمب افکن بی-۵۲ استراتوفورترس از پایگاه هوایی اندرسن خارج شدند، اما هیچ بمب افکنی برای جایگزینی آن‌ها هنوز وارد این پایگاه نشده است. آمریکا علاوه بر بمب افکن‌های بی-۵۲، بمب افکن‌های رادار گریز بی-۱ بی لانسر و بی-۲ اسپیریت با قابلیت حمل سلاح هسته ای را در پایگاه نظامی خود در گوآم مستقر کرده بود.

آمریکا در سال ۲۰۰۴ با آغاز ماموریت استقرار مداوم بمب افکن مدعی اجرای کمپین جهانی مبارزه با تروریسم بود، این در حالی است که سال قبل آن عراق را مورد تهاجم قار داده بود. اقدامی که جرج دبلیو بوش، رئیس جمهور وقت آمریکا از آن به عنوان مبارزه علیه محور شررات یاد کرده بود.

با این حال پنتاگون در سال ۲۰۱۸ در یک چرخش آشکار راهبردی، از مبارزه علیه تروریسم به سمت رقابت استراتژیک بین دولتی با روسیه و چین تغییر رویه داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۳:۲۳ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
اگه نیروهایش را ببره میگن چرا برد // اگه نیرو بیاره میگن چرا نیرو اورد // قبول دارید ؟؟
آخرین اخبار