راه اندازی قرارگاه مساوات در شهرستان فردوس

پویش مردمی «مساوات» با هدف کمک به نیازمندان و متضرران اقتصادی وشغلی اجرایی می‌شود.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، حجت الاسلام والمسلمین بابایی، امام جمعه شهرستان فردوس گفت: این قرارگاه برای حمایت از آسیب دیدگان شیوع ویروس کرونا به همت مردم و نهاد‌های مردم‌نهاد با همکاری همه ارگان‌ها و نهاد‌های دولتی در شهرستان فردوس تشکیل شده است.

او با اشاره به اهمیت این پویش و تاکید بر مردمی بودن آن و لزوم توجه به نیازمندان و متضرران اقتصادی افزود: این روز‌ها با توجه به شیوع ویروس کرونا شرایط متفاوت شده و از نظر روحی فشار‌هایی را بر مردم وارد داشته و بخشی از جامعه باتوجه به تعطیلی برخی از مشاغل ضربه اقتصادی شدیدی را متحمل شدند.

حجت الاسلام والمسلمین بابایی، ادامه داد: لازمه کار قرارگاهی این است که بگونه‌ای عمل شود که همه نیازمندان از برکات این کار مومنانه بهره‌مند شوند.

امام جمعه شهرستان فردوس تاکید کرد: شناسایی گروه‌های هدف اعم از فقرا و ایتام و نیز کسانی که در اثر بیماری منحوس کرونا دچار مشکل شده اند در اولویت باشد.

 میرزایی، فرماندار فردوس  در این مراسم نیز گفت: در این قرارگاه به صورت متمرکز منابع و کمک‌های مردمی در یک قالب و به شکلی عادلانه برای رفع محرومیت و کمک به نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا مدیریت می‌شود.

وی همچنین افزود: نکته مهم و قابل توجه در این کمک مومنانه محرمانه بودن اطلاعات افرادی که آسیب دیده‌اند.

سرهنگ خدادادی فرمانده سپاه شهرستان فردوس با اشاره به ارکان تشکیل دهنده قرارگاه مساوات بیان کرد: این قرارگاه با عضویت افراد حقیقی و حقوقی از ارگان‌ها و تشکل‌های دولتی و غیردولتی شکل گرفته، مسئولیت این قرارگاه بر عهده امام جمعه محترم شهرستان و قائم مقام این قرارگاه فرماندار شهرستان و دبیری قرارگاه برعهده فرمانده سپاه شهرستان است.

در این جلسه رییس شورای اسلامی شهرستان، مدیران کمیته امداد، بهزیستی، هلال احمر، تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش، اوقاف و برخی موسسات خیریه و نیکوکاری نیز حضور داشتند که آمادگی خود را برای این کار قرارگاهی خبر دادند.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار