در بحبوحه شیوع جهانی کرونا،

ارتش آمریکا برای جنگ احتمالی آینده نیرو جذب می‌کند!

به گفته یک مقام وزارت دفاع آمریکا، این وزارت‌خانه با جذب نیرو در تلاش است آمادگی خود را برای جنگ احتمالی با روسیه و چین حفظ کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، متیو دونووان، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور پرسنلی و آمادگی، در مصاحبه با فارن پالسی گفت در بحبوحه بیماری همه‌گیر کرونا وزارت دفاع آمریکا با تحت فشار گذاشتن ارتش به تمدید ثبت نام برای جذب نیرو، در تلاش است راهبرد خود را در آمادگی برای یک جنگ احتمالی در آینده با چین و روسیه حفظ کند.

در این مصاحبه از وی سوال شد که «واکنش ارتش آمریکا به تاثیر شیوع ویروس کرونا بر آمادگی جنگی در آینده چه خواهد بود؟» او در پاسخ گفت: همه در سراسر جهان از تاثیر آن آگاه هستند. می‌دانم که این نگرانی خیلی از افراد است، اما ما تاثیر آن را اکنون نمی‌بینیم. می‌توانم چند مثال بزنم. ما رزمایش‌های مشترک زیادی در سراسر جهان با شرکای ائتلافی خود، متحدانمان و کشور‌های دوست انجام می‌دهیم. از حدود ماه فوریه این رزمایش‌ها از نظر گستردگی کاهش یافته یا به طور کامل لغو شده‌اند. ما می‌دانیم که این مسئله بر آمادگی ما برای انجام رزمایش‌های گسترده تاثیر می‌گذارد.

او افزود: در حال حاضر آموزش و فعالیت‌های آماده‌سازی در داخل بسیاری از کشور‌های جهان ادامه دارد، زیرا برای انجام آن‌ها نیازی به سفر کردن نیست. اگر موضوع آمادگی اسکادران‌های جنگنده باشد آن‌ها هنوز پرواز می‌کنند و این مسئله تاثیر چندانی بر آن‌ها ندارد. حتی درباره کاهش گستردگی رزمایش‌ها هم باید گفت تعداد زیادی از آن‌ها به حداقل گستردگی رسیده‌اند. به هر حال ما شاهد تاثیرات بیشتری خواهیم.

از او سوال شد با توجه به آلودگی گسترده خدمه و نیرو‌های ناو یو.اس.اس تئودور روزولت به ویروس کرونا، «آیا ارتش منابع کافی برای مقابله با ویروس کرونا را دارد؟» این مقام نظامی گفت: اکنون اوضاع ایده آل نیست، اما ما نیز در شرایط اضطراری نیستیم.

دونووان در پاسخ به این پرسش که با توجه به اتفاقی که برای ناو تئودور روزولت افتاد، «آیا مکان‌های دیگری نیز وجود دارد که وزارت دفاع نگران عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی باشد؟»، گفت: نیروی دریایی محیط‌های خاصی دارد که حفظ فاصله اجتماعی در آن‌ها غیرممکن است. اما ما می‌توانیم کار‌های دیگری انجام دهیم مثلا شست دست‌ها، حفظ نظافت و ضدعفونی کردن سطوح که کمک زیادی در این زمینه می‌کند. دستورالعمل‌هایی نیز وجود دارد که ما در میان نیرو‌های خود به اجرا گذاشته‌ایم و نیرو‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند و آن‌ها را با شرایط فردی خود تطبیق می‌دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار