روسیه، آمریکا را به تولید عوامل بیماری‌زا در کشورهای ثالث متهم کرد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد آمریکایی‌ها احتمالا با اهداف نظامی در کشور‌های ثالث روی ایجاد و تغییر عوامل بیماری‌زا کار می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، اعلام کرد عوامل بیماری‌زایی که موجب بروز بیماری‌های خطرناک می‌شود، احتمالا در آزمایشگاه‌های بیولوژیک آمریکا در کشور‌های خارجی ایجاد می‌شود.

 او افزود وزارت امور خارجه روسیه متوجه تقویت حضور بیولوژیک آمریکا در خارج از این کشور به ویژه در جمهوری‌های سابق اتحاد جماهیر شوروی شده است.

این سخنگو در ادامه گفت: «این مسئله که چنین آزمایشگاه‌هایی در خدمت آمریکایی‌ها در کشور‌های ثالث روی ایجاد و تغییر عوامل مختلف بیماری‌زا به ویژه با اهداف نظامی کار می‌کنند، منتفی نیست.»

زاخارووا به وجود مرکز بهداشت عمومی ریچارد جی. لوگر نزدیک شهر تفلیس، پایتخت گرجستان را که آمریکا منابع مالی آن را تامین می‌کند، اشاره کرد. این مرکز رسما بخشی از سیستم نظامی آمریکا برای کنترل جامع شیوع بیماری‌های عفونی محسوب می‌شود.

او افزود: «به علاوه، اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد به تازگی برخی مسئولان پنتاگون از این مرکز بازدید کرده‌اند و به مقامات گرجستانی پیشنهاد کرده‌اند زمینه‌های مطالعاتی را گسترش دهند.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پایان گفت: «بدیهی است که ما نمی‌توانیم این واقعیت را که این زیرساخت بالقوه بیولوژیک خطرناک از سوی آمریکایی‌ها نزدیک مرز‌های روسیه ایجاد شده است، کنار بگذاریم.»

در همین حال، ولادیمیر کنستانتینیدی، سخنگوی وزارت امور خارجه گرجستان، گفت: «کمک مرکز بهداشت عمومی لوگر در زمینه مقابله با شیوع ویروس کرونای جدید بسیار ارزشمند بود و بدون فعالیت‌های این مرکز، ما احتمالا با فاجعه‌ای واقعی رو به رو می‌شدیم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار