یک رسانه انگلیسی با انتشار گزارشی برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال کشورمان را بازتاب داد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، سایت انگلیسی insidethegames در گزارشی به بررسی انتخابات فدراسیون فوتبال کشورمان پرداخت. این سایت در گزارش خود نوشت:

فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران امیدوار است انتخابات خود را در تاریخ ۶ اکتبر برگزار کند.

مجمع عمومی ابتدا قرار بود روز ۱۵ مارس برگزار شود، اما فیفا به فدراسیون ایران دستور داد که این انتخابات را تا زمان اصلاح اساسنامه به تعویق بیندازد.

فیفا روز ۲۴ فوریه با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران تاکید کرده بود که انتخابات مجمع عمومی باید به تعویق بیفتد. نهاد حاکم بر فوتبال جهان از مسئولان ایرانی خواسته بود که قبل از تشکیل مجمع عمومی ابتدا تجدید نظر و اصلاحات در اساسنامه را انجام دهند. فیفا عنوان کرده بود که نسخه پیشین اساسنامه چندین ماده مشکل‌ساز، از جمله دخالت احتمالی دولت در انتخابات، دارد.

فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران اوایل ماه جاری اعلام کرد که امیدوار است مجمع عمومی خود را در ماه سپتامبر برگزار کند و انتخابات در همین نشست برگزار شود.

حالا به گزارش نشریات فدراسیون فوتبال ایران از فیفا اجازه خواهد خواست تا تاریخ برگزاری مجمع عمومی به روز ۶ اکتبر موکول شود.

به احتمال زیاد اجازه فیفا بستگی به این دارد که آیا این نهاد (فدراسیون جهانی فوتبال) تغییرات در اساسنامه را تایید می‌کند یا خیر.

فدراسیون فوتبال ایران اوایل ماه جاری مهدی محمدنبی را به عنوان دبیر کل این سازمان منصوب کرد.

انتصاب موقت او نگران‌هایی را از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به دنبال داشت که می‌گفت، نبی را در این سمت به رسمیت نمی‌شناسد و عنوان شد که انتصاب نبی ممکن است نقض اساسنامه ایران باشد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه‌ای، نوشت: ایران دعوتنامه‌ای برای اعضای کمیته اجرایی ارسال نکرده تا جزئیات جلسه و دستور کار را شرح دهد. در آن جلسه نبی عنوان دبیرکل موقت جانشین ابراهیم شکوری شد.

سپس فدراسیون روز ۶ آوریل در نشست دیگر کمیته اجرایی، نبی را به عنوان دبیرکل منصوب کرد. فدراسیون فوتبال ایران گفت: اعضای کمیته اجرایی برای تایید این تصمیم حضور داشتند.

نبی هم گفت: فدراسیون بر اساس آیین‌نامه‌های خود عمل کرده و اطلاعات نادرست به کنفدراسیون داده شده است.

اکنون نبی در حال نظارت بر تغییرات در اساسنامه است تا فیفا اجازه برگزاری انتخابات در اواخر سال جاری را بدهد.

او در جلسه‌ای که در اوایل این ماه برگزار شد، گزارشات مراحل تصویب اساسنامه و تهیه پیش‌نویس و روند انتخابات را به هیئت مدیره فدراسیون فوتبال ارائه کرد.

بازتاب برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال ایران در رسانه خارجی

در ادامه این گزارش بخش‌هایی از سخنان محمدنبی ذکر شده است.

این مقام مسئول مدیر کل سابق باشگاه فوتبال پارس خودرو و همچنین نایب رئیس پرسپولیس و عضو هیئت مدیره این باشگاه بود.

نبی قبلا به عنوان دبیر کل، مشاور اجرایی رئیس فدراسیون فوتبال، معاون دبیرکل و رئیس کمیته رقابت‌ها فعالیت داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار