افزایش درصد سوادآموزی استان به بیش از ۹۳

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: درصد سوادآموزی استان به بیش از ۹۳ افزایش یافته است .

افزایش درصد سوادآموزی استان به بیش از ۹۳به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد اسکندری‌نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان عصر امروز ۳۰ فروردین‌ماه در جلسه شورای آموزش و پرورش گفت: علی‌رغم همه محدودیت‌های مالی در سال گذشته به توفیقات بسیار خوبی در استان دست پیدا کردیم به‌طوری‌که ۹۴ درصد پوشش پیش دبستانی را در سطح استان داشته و جزء سه استان برتر کشور در این زمینه بوده ایم.

وی ادامه داد: در دستور کار داریم که هنرستان‌های استان به هنرستان‌های کارآفرین تبدیل شوند که در سال گذشته حدود ۱۰ هنرستان استان به هنرستان کارآفرین تبدیل شده‌اند، همچنین کسب ۴۰۹ رتبه زیر ۳۰۰ کنکور، رتبه اول جشنواره خوارزمی، رتبه برتر جشنواره جابر و ... از مهمترین دستاورد‌های آموزش و پرورش استان در سال گذشته بوده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه درصد سوادآموزی استان به بیش از ۹۳ درصد افزایش یافته است، عنوان کرد: در سال گذشته اقدام به کیفیت بخشی مدارس شبانه‌روزی پرداختیم که در این راستا تجهیزات ۵۰ مدرسه شبانه‌روزی استانداردسازی شدند.

اسکندری نسب بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت‌های خیرین تاکید و اظهار کرد: در سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان تعهد خیرین بوده که حدود ۴۰ درصد آن محقق شد و هدف‌گذاری امسال ما برای مشارکت ۲۰۰ میلیارد تومان خیرین است لذا استفاده حداکثر از ظرفیت مشارکت خیرین یکی از سیاست‌های مهم آموزش و پرورش در سال جاری می‌باشد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار