سرمایه‌گذاری ۲۲۰ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در تربت حیدریه

فرماندار تربت‌حیدریه گفت: از آغاز اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی، ۵ معین اولیه شهرستان به ۱۲ معین افزایش یافته و تاکنون ۴۵ تواهم نامه اقتصادی و سرمایه گذاری با حجمی بالغ بر ۲۲۰ هزار میلیارد ریال منعقد شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رستمی فرماندار تربت‌حیدریه در جلسه شورای هماهنگی معین‌های اقتصاد مقاومتی استان به ریاست علیرضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی و با حضور ارکان مثلث اقتصادی استان و فرمانداران و ارکان مثلت توسعه اقتصادی فرهنگی شهرستان‌های استان که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: از آغاز اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی، ۵ معین اولیه شهرستان به ۱۲ معین افزایش یافته و تاکنون ۴۵ تواهم نامه اقتصادی و سرمایه گذاری با حجمی بالغ بر ۲۲۰ هزار میلیارد ریال منعقد شده است.
 
او افزود: پروژه‌ها و طرح‌های بزرگ سرمایه گذاری شامل فولاد رخ، نیروگاه برق راشد، کارخانه کائولین بایگ، مجتمع‌های بزرگ خدماتی و رفاهی و نیز حوزه‌های صنایع خرد و کشاورزی می‌باشد که در صورت راه اندازی و بهره برداری از این طرح‌ها ۷ هزار فرصت شغلی در سه سال آینده ایجاد خواهد شد.
 
فرماندار تربت‌حیدریه ادامه داد: در ۱۱ ماهی که از آغاز اجرای این طرح گذشته است تاکنون ۲۵۰ شغل مستقیم،۱۲۰۰  اشتغال غیر مستقیم و حدود ۳۰۰ شغل فصلی در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، خدماتی، گردشگری و صنایع دستی توسط معین‌های اقتصادی شهرستان ایجاد شده است.
 
رستمی با تاکید بر توسعه و حمایت از طرح‌های ایجادی سال قبل، بیان کرد: در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالقوه این بخش، به دنبال معین‌های تخصصی و فعال برای سرمایه گذاری هستیم و امیدواریم با ورود بخش خصوصی بتوانیم شاهد احیا و رونق هر چه بیشتر این بخش باشیم.

او با اشاره به توسعه و توانمندسازی روستا‌ها را از اولویت‌های مهم طرح مثلث توسعه اقتصادی است، تصریح کرد: طی نشست‌هایی با معین‌های اقتصادی گام‌های عملی برای اجرای آن برداشته شده و به بخشداران ابلاغ شده تا از طریق دهیاری‌ها نسبت به ارائه طرحی با عنوان " هر روستا یک قابلیت و توانمندی " متناسب با ظرفیت‌های روستا ارائه دهند تا با همکاری معین‌های اقتصادی این ظرفیت‌ها به فعالیت برسد.

فرماندار تربت‌حیدریه با اشاره به اهمیت کسب و کار‌های نوین و فناورانه در ایجاد اشتغال و علمی سازی طرح‌ها، تاکید کرد: جهت حمایت از مراکز رشد و فناوری، پژوهشکده زعفران، طرح‌های تخصصی و استارت آپ‌ها نیز بدنبال معین‌های اقتصادی جهت سرمایه گذاری در این حوزه‌ها هستیم.
 
انتهای پیام//ا.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.