حقیقت افسردگی در زمان قرنطینه و بعد از آن!

هرگاه انسان از موقعیت اجتماعی خود فاصله بگیرد، دچار خلل روانی می‌شود.

زندی، روانشناس در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، با بیان این که هرگاه انسان از موقعیت اجتماعی خود فاصله بگیرد، دچار اختلال روانی می شود، گفت: این خلل روانی ممکن است یک استرس ساده یا افسردگی مزمن باشد.

او افزود: اکنون نیز که با توصیه های جامعه درمان به منظور حفظ سلامت و پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در خانه مانده ایم، ممکن است افراد دچار افسردگی زمان قرنطینه یا بعد از آن می شوند.

زندی گفت: هرگاه انسان شاغل و یا یک دانش آموز از نقش خود فاصله بگیرد، احساس ناتوانی کرده و فکر می کند کارایی خود را از دست داده است.

او افزود: روزانه خدمات خوب مشاوره در سامانه ۴۰۳۰ توسط همکاران ما ارائه می شود که می تواند به رفع مشکلاتی ازاین دست کمک کند.

این پزشک روانشناس در ادامه با اشاره تنبلی و کم کاری فرزندان در دوران قرنطینه خانگی و فراغت از تحصیل، گفت: در این خصوص بخشی از کم کاری ها متوجه والدین است زیرا والدین می توانند با تصویب قوانینی مانند ساعت خوابیدن و بیدار شدن میزان فعالیت فرزندان خود را کنترل کنند و اگر پایه اساس علمی این قوانین برای فرزندان توضیح داده شود آنان نیز قطعا مقاومت نمی کنند.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.