درختان سوزنی برگ هرس می شوند

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: هرس علاوه بر آماده سازی دوره رشد جدید برای درختان و درختچه ها از شکسته شدن شاخه درختان در صورت بارش برف و باران در فصل پاییز و زمستان جلوگیری می کند.

هرس درختان سوزنی برگبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، پیمان بضاعتی پور، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: با مساعد شدن شرایط، عملیات هرس و فرم دهی درختان سوزنی برگ مانند سرو نقره‌ای و کاج در مناطق دهگانه کرج آغاز شده است.

بضاعتی پور با اشاره به فعالیت اکیپ های متخصص فضای سبز در این عملیات افزود: اقدامات این اکیپ با هدف جوان سازی، فرم دهی،حذف پاجوش و شاخه های بیمار و آفت زده درختان و تسهیل در عبور و مرور عابرین و وسایط نقلیه انجام می شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت:  هرس علاوه بر آماده سازی دوره رشد جدید برای درختان و درختچه ها از شکسته شدن شاخه درختان در صورت بارش برف و باران در فصل پاییز و زمستان جلوگیری می کند.

او افزود: طبق جدول زمان بندی شده عملیات گسترده باغبانی شامل بازپیرایی  و جوان سازی درختان، کود دهی، چمن زنی، جلوگیری از انتشار آفات و بیماری های گیاهی با حذف شاخه های آفت زده و بیمار، اصلاح و ترمیم تشتک ها  و ایجاد آبخور درختان در پارک و بوستان ها و عرصه های سبز معابر و میادین شهر در حال انجام است تا شاهد استمرار طراوت، زیبایی و سرسبزی در نقاط مختلف شهر باشیم.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.